Apple se schimbă, iar asta e bine

(P) Nimeni nu se poate lăuda că a rezistat pe piață neadaptându-se trendurilor și evoluției pieței în care activează. Oricât de mare ar fi compania, aceasta trebuie să se schimbe, indiferent de cât de mare este. La fel este și cazul celor de la Apple. Chiar dacă opinia publică deplânge soarta companiei, nu este prima schimbare prin care Apple trece.

 

Pentru cei care își aduc aminte, sfârșitul anilor 90 a adus o repoziționare extrem de vizibilă. Gama de produse a fost redusă la minim, iar marketing-ul a primit un buget semnificativ. Ceea ce Apple face în această perioadă este un nou episod al adaptării la o piață ce manifestă alte cerințe față de acum 20 de ani.


Încă de acum 4 ani, Apple și-a dat seama că piața de telefoane mobile va ajunge la capacitate maximă și a început să dezvolte servicii care să genereze venituri. iCloud era deja activ, a urmat Apple Music, iar din această toamnă vom primi filme, seriale și jocuri, toate sub forma unui abonament.  Aceste schimbări vor menține trendul ascendent al încasărilor din servicii și vor atenua scăderile înregistrate de vânzările iPhone-urilor.


Asta nu înseamnă că telefoanele au devenit mai slabe. Ultimul model lansat, iPhone XS, beneficiază de cele mai noi tehnologii concepute de inginerii Apple. Sistemul de camere este extrem de apreciat de către utilizatorii din lumea întreagă, în timp ce FaceID rămâne cel mai sigur sistem de autentificare disponibil pe piață. Sigur, competitorii se bazează în continuare pe autentificarea prin amprentă și au reușit să îl integreze sub ecran, însă recunoașterea facială furnizată de Apple este de neîntrecut.


Apple pune accent și pe ecranele pe care le folosește. În acest moment, iPhone XS, iPhone XS Max și Apple Watch dispun de ecrane OLED, iar Apple nu se oprește aici. Cu o presupusă investiție de $100 milioane în compania Japan Display, Apple dorește să asigure cele mai bune componente pentru viitoarele sale produse.


Dacă tot am menționat produsele din viitorul apropiat, nu ne mai despart decât aproximativ 3 luni de următoarea generație de iPhone. Din zvonurile care circulă pe internet, se pare că Apple pregătește un sistem de camere cu 3 senzori pentru urmașii iPhone XS și XS Max, în timp ce modelul ulterior iPhone XR va primi un sistem cu două camere. Bineînțeles că procesorul va fi mai rapid, iar iOS 13 va aduce îmbunătățiri semnificative.


Cu toate astea, componenta hardware Apple tinde să pice în plan secund. Acest lucru este vizibil prin suita de îmbunătățiri pe care iOS 13 / iPadOS le va aduce. Dark Mode, noile aplicații Photos, Reminders, îmbunătățirile aduse asistentului Siri, CarPlay și promisiunea de a lansa aplicațiile cu până la de două ori mai repede vor fi lucrurile cu care utilizatorii vor interacționa mult mai frecvent. Pe lângă acestea, readucem aminte de serviciile pe care Apple le va lansa în această toamnă. Deocamdată nu știm dacă vor fi disponibile din prima zi și în România, însă prezența Netflix, HBO GO și Amazon Prime, precum și lansarea Disney+ ar trebui să-i grăbească pe cei de la Apple cu lansarea serviciului și la noi.


Indiferent de produsul Apple pe care îl vei deține, toate aceste servicii vor fi disponibile. Sigur că Apple își dorește să treci cât mai repede la cea mai nouă versiune de iPhone sau MacBook Air. Însă, atât timp cât le folosești serviciile de pe un produs vechi de câțiva ani, în viitor nu va conta foarte mult dacă îți schimbi mai des sau nu telefonul sau laptopul.


Aceasta este strategia care schimbă Apple și pe care ar trebui să o îmbrățișăm. Inovația are mai multe șanse de a se ivi în software, iar Apple investește masiv în această direcție.