ANPC îi avertizează pe consumatori înainte de Black Friday: CUM să nu cazi pradă ofertelor înșelătoare

În contextul apropierii Black Friday-ului, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Sebastian Hotca, a emis o serie de recomandări adresate consumatorilor, subliniind importanța informării corecte pentru a beneficia cu adevărat de reduceri. 

 

Potrivit acestuia, este esențial ca toți cei care intenționează să facă achiziții în această perioadă să verifice prețurile produselor, pentru a evita capcanele marketingului înșelător.

 

Recomandăm consumatorilor verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, practică ce a dus la îmbunătățirea constantă a modalităților de prezentare a prețurilor și reducerilor de către magazinele electronice,” a scris Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook, înainte de Black Friday.

 

Această măsură vine în urma numeroaselor plângeri primite de ANPC referitoare la practici comerciale care nu respectă drepturile consumatorilor, în special în perioada marilor reduceri, informează romaniatv.net.

 

ANPC, prin intermediul Centrului European al Consumatorilor România (ECC Romania), a realizat un ghid menit să ajute consumatorii să navigheze în siguranță printre ofertele din perioada Black Friday. Conform ghidului, indiferent dacă achizițiile sunt realizate din magazine online sau fizice, prețurile trebuie să fie întotdeauna afișate clar și lizibil, în lei, și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

 

De asemenea, ghidul recomandă consumatorilor să utilizeze comparatoare de prețuri care să le permită să urmărească evoluția prețurilor produselor în timp. Această transparență le oferă consumatorilor mai mult control asupra deciziilor de cumpărare și îi determină pe comercianți să evite afișarea unor reduceri care nu reflectă realitatea.

 

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; fie prin mențiunile ‘preț nou’, ‘preț vechi’ lângă sumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat,” a adăugat Hotca.

 

ANPC subliniază, de asemenea, că prețul redus trebuie să fie cu adevărat inferior prețului de referință sau prețului anterior. 

 

Prețul de referință / prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”.