11 indicatori de calitate au fost stabiliți pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale.
Potrivit YesComment, într-o ședință desfășurată pe data de 30 iunie, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat introducerea unui sistem de clasificare a furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în funcţie de gradul de respectare a indicatorilor de calitate. De asemenea, a impus plata automată a compensaţiilor către toţi clienţii afectaţi.
Au fost stabiliţi 11 indicatori de calitate pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale, după cum urmează:
-timpul de răspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare;
-timpul de răspuns la o solicitare de încheiere a unui contract de furnizare;
-timpul de răspuns la o solicitare de modificare/completare a unui contract de furnizare;
-timpul de răspuns la o solicitare referitoare la o factură emisă;
-timpul de răspuns la o sesizare referitoare la întreruperea/limitarea furnizării la locul de consum, după caz, dispusă nejustificat de către furnizor;
-timpul de transmitere către operatorul de reţea (OR) a unei solicitări de reluare a furnizării la locul de consum, a cărei întrerupere/limitare a fost dispusă de către furnizor;
-timpul de transmitere către OR a unei solicitări primite al cărei obiect este legat de domeniul de activitate al OR; timpul de transmitere către solicitant a răspunsului primit de la OR;
-timpul de răspuns la o solicitare referitoare la procesul de schimbare a furnizorului; timpul de răspuns la o solicitare referitoare la activitatea de furnizare, al cărei obiect nu se regăseşte printre indicatorii de calitate prevăzuţi expres în cadrul prezentului Standard;
-timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie (Call Center).
Pentru fiecare dintre acești indicatori de calitate s-a stabilit un nivel garantat pe care furnizorii au obligaţia să îl respecte, precum şi un set de date pe care furnizorii trebuie să le raporteze la ANRE.
Valoarea compensaţiei acordate este de 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere (exceptând indicatorul referitor la Call Center).
În plus, pentru nerespectarea reglementărilor în vigoare, furnizorul este sancţionat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă cuprinsă între 10 000 și 200 000 de lei.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: