Amenzi de peste 1.000 de lei pentru toți cei care încalcă această regulă, polițiștii încă nu știu care este limita: Lasă loc interpretărilor

Codul Rutier din România a suferit mai multe modificări importante în ultimul an.

 

Toți șoferii autoturismele care circulă cu geamurile murdare riscă o amendă de până la 1.160 de lei, dacă fac aceste greșeli în trafic. Conducătorii auto ar trebui să știe că, pentru a nu fi amendați, trebuie să circule cu geamurile curate pentru a nu le obstrucționa vizibilitatea.

 

Geamurile murdare ale maşinii le pot aduce șoferilor amenzi usturătoare. Potrivit Codului Rutier, aceștia pot primi între 870 și 1.160 de lei amendă, dacă mizeria de pe geam obstrucționează vizibilitatea.

 

Totuși, amenda rămâne la latitudinea polițistului rutier. În lege nu e specificat exact cât de curat trebuie să fie geamul. Însă e important să nu obstrucționeze vizibilitatea.

 

Codul Rutier din România a suferit mai multe modificări importante în ultimul an și, din păcate, multe vizează sancțiuni suplimentare pentru șoferii care circulă pe drumurile publice.

 

”Nu există un instrument de măsurare a mizeriei de pe geamuri. Se va uita polițistul prin habitaclul maşinii ca să vadă vizibilitate prin geamurile laterale, lunetă sau parbriz”, s-a întrebat Cosmin Andreica, din partea sindicatului Europol, potrivit playtech.ro.

 

”Avem în spate, aici, o maşină. Este cu un strat consistent de praf pe lunetă… Aici ar putea lăsa loc interpretărilor. Dacă încurcă sau nu încurcă. Dacă obstrucţionează sau nu obstrucţionează vizibilitatea....”, spune și Ionuţ Dumitru, poliţist.

 

Potrivit Codului Rutier, şoferii prinşi cu parbrizul, geamurile laterale sau luneta murdare riscă amenzi între 870 și 1.160 de lei, dacă murdăria afectează vizibilitatea. Doar că legea nu dă niciun detaliu în plus, aşa că fiecare poliţist trebuie să decidă cât de murdar înseamnă „prea murdar”.

 

Unii şoferi spun şi că anumite norme privind condusul agresiv sunt discutabile, precum cele care privesc turarea nejustificată a motorului sau schimbarea repetată a benzii de circulaţie.