Xiaomi a detronat-o pe Samsung în Europa pentru prima dată în vânzarea de smartphone-uri

(P) Creșterea Xiaomi în Europa continuă să fie de neoprit. Compania lui Lei Jun a fost plasată în al doilea trimestru al anului 2021 ca fiind cea care a vândut cele mai multe telefoane mobile pe vechiul continent.

 

Xiaomi se află într-o poziție tot mai bună în topul vânzărilor și în România, cu o strategie care se aliniază perfect la nevoile consumatorilor din țara noastră. Nu este surprinzător că Xiaomi vinde printre cele mai multe telefoane aici. De altfel, într-un studiu de piață al Canalys publicat luna trecută, compania chineză a depășit, în România, toți producătorii de telefoane mobile. Xiaomi a înregistrat local o cotă de piață de 30%, în contextul în care creșterea anuală a fost de 205%.

 

Xiaomi redmi note 10 pro - oferte

 

Dar asta nu se petrece doar pe această piață. La nivel european, compania se descurcă atât de bine încât, potrivit unui raport Strategy Analytics, compania chineză a depășit Samsung pentru prima dată în Europa.

 

Xiaomi este lider de vânzări în Europa

 

Al doilea trimestru al anului 2021, care se desfășoară din aprilie până în iunie, este primul în care Xiaomi a vândut mai multe telefoane decât Samsung. În acest interval, Xiaomi a preluat 25,3% din cota de piață de pe continent, vânzând aproximativ 12,7 milioane de dispozitive. Aceasta este o creștere de 67,1% față de anul trecut, un salt incredibil.

 

La rândul său, Samsung rămâne pe poziția a doua, cu vânzări similare de aproximativ 12 milioane de unități. Cota sa de piață este de 24%, dar problema este creșterea. Compania coreeană a scăzut cu 7% față de ceea ce a vândut în al doilea trimestru al anului trecut.

 

OPPO și realme vin tare din urmă

 

Nu trebuie să pierdem din vedere creșterea OPPO și realme, două firme din același grup care au urcat pe poziția a patra și a cincea în acest trimestru la nivel european.

 

Dar cel mai izbitor lucru este creșterea acestora, 180% în cazul OPPO și 1800% în cazul realme, care a plecat de la cifre foarte mici.

 

Xiaomi redmi note 10 pro - idei 

 

Între cele două grupuri de producători, Apple rămâne, cu cifre care le îmbunătățesc pe cele din 2020, ajungând la o cotă de piață de aproape 20%.

 

În România, pe locul doi se află Samsung, cu o cotă de piaţă de 26% şi o scădere de 54% a vănzărilor. Poziţia a treia este ocupată de Oppo, care a înregistrat şi cea mai mare creştere a livrărilor (428%) şi o cotă de piaţă de 10%. Foarte aproape, cu o cotă de 9% se află Apple pe locul 4 (-28% la vânzări), iar Top 5 este încheiat de Lenovo, cu o cotă de 5%.

 

Primii în Europa, pe locul 2 pe mapamond

 

La nivel global, Xiaomi a ajuns al doilea cel mai bine vândut brand de telefoane mobile, find depășit doar de Samsung. Aceasta este ceea ce confirmă un raport din luna iulie al CounterPoint Research, care plasează Xiaomi pe poziția a doua în vânzările de telefoane mobile din întreaga lume, doar în spatele Samsung, deși cu foarte puțin.

 

Xiaomi redmi note 10 pro - oferte 

 

Industria telefoanelor mobile a suferit numeroase schimbări în ultimele decenii. am văzut giganți ca Nokia sau BlackBerry prăbușindu-se și mărci precum Samsung urcând vertiginos până la ceruri.

 

Acum, mărcile chinezești, cum ar fi Xiaomi, sunt cele care cresc cel mai mult, iar acesta, în special, a depășit Apple în ceea ce privește numărul de telefoane mobile vândute. Desigur, acest lucru nu are nicio legătură cu marjele și profiturile produse de aceste vânzări.

 

Potrivit CounterPoint Research, Xiaomi ar fi vândut puțin peste 50 de milioane de unități (53 în mod specific) în al doilea trimestru al anului 2021, depășind astfel Apple, care rămâne la 49 de milioane, și aproape a ajuns la cifrele Samsung, cu 58 de milioane.

 

Xiaomi redmi note 10 pro - reviews 

 

Dacă tendința se păstrează, Xiaomi ar putea depăși Samsung și la nivel global până la finalul lui 2021.

 

O piață din ce în ce mai puțin variată

 

O altă concluzie pe care o putem vedea este că tot mai multe vânzări sunt luate de cei mai mari cinci producători, lăsând din ce în ce mai puțin spațiu pentru alte mărci.

 

Această tendință nu este nouă, dar devine din ce în ce mai pronunțată.