(P) Detii un business in Botosani, indiferent de domeniu, iar publicul tau tinta este format exclusiv din locuitori ai orasului si din imprejurimi? In aceste conditii, ai nevoie de SEO local, pentru ca afacerea ta sa creasca si sa ia fata competitorilor.
Cel mai bun loc in care poti invata totul despre aceasta activitate este reprezentat de un curs SEO complet, desfasurat in Bucuresti. Mai exact, ne referim la Jedi SEO School, o adevarata "scoala" de SEO, fondata de Ovidiu Joita, CEO al agentiei de marketing online iAgency, cu o experienta de peste 15 ani pe piata de marketing online.
In cadrul acestui curs SEO, vei afla despre optimizarea on page, optimizarea off page, dar si despre indicatorii de User Experience si valoarea brandului. Acestea din urma sunt doua dintre criteriile de care Google tine din ce in ce mai mult cont atunci cand ierarhizeaza site-urile in paginile cu rezultatele cautarilor.
Pe langa partea teoretica, vei beneficia si de o parte practica, mai exact "teme pentru acasa", studii de caz din activitatea iAgency, dar si prezentari din partea unor experti in Google Analytics, UX sau PPC.
Totusi, acest curs SEO, desfasurat pe parcursul a nu mai putin de doua luni si 50 de ore, va avea o parte importanta dedicata SEO local. Aceasta sintagma defineste procesul de optimizare a continutului site-ului tau, astfel incat el sa apara in topul rezultatelor pentru cautari locale.
Spre exemplu, daca detii o simigerie in Botosani, nu ai niciun interes sa rankezi pe "covrigi", nici macar pe "covrigi calzi", ci mai degraba pe "covrigarie Botosani" sau "covrigi calzi Botosani".
In cadrul cursului SEO Jedi SEO School, vei afla ca, pentru a avea succes in local SEO, trebuie sa indeplinesti un cumul de factori. Ne referim in primul rand la relevanta si proximitatea business-ului tau fata de persoana care efectueaza cautarea, dar si la reputatia acestuia. Asa cum spuneam mai sus, Google tine cont de valoarea brandului tau si, cu cat aceasta este mai mare, cu atat vei fi ridicat in pozitii.
Iata, in continuare, care sunt pasii pentru a face SEO local, pe care ii vei invata la acest curs SEO sustinut de Ovidiu Joita:
1. Optimizează meta tagurile și headerele
Factorul local (in cazul acesta, "Botosani") trebuie inclus in toate tagurile si headerele importante (meta titlul si meta descrierea paginii principale si a categoriilor mari, respectiv H1 si, eventual, H2).
2. Afișeaza adresa și numărul de telefon
Desi vorbim despre un business online, importanta adresei fizice si a numarului de telefon nu trebuie neglijata niciodata, intrucat acestea ii vor ajuta pe potentialii clienti sa converteasca mai repede.
3. Include o hartă pe site
Cursul SEO te va invata cat de important este sa folosesti functia "embed" de pe Google Maps, pentru ca toti vizitatorii site-ului sa stie din prima secunda unde te gasesc.
4. Folosește call-to-actionuri clare
Cand un utilizator iti viziteaza site-ul, scopul final este sa converteasca - vei afla asta la cursul SEO din Bucuresti. Prin urmare, trebuie sa il convingi, prin call-to-actionuri cat mai clare si concise (de exemplu, "Comanda acum cea mai fierbinte pizza din Botosani!")
5. Publică recenzii și testimoniale
Nu trebuie sa subestimezi niciodata puterea recenziilor si testimonialelor. Studiile citate in cadrul acestui curs SEO iti vor arata ca 84% dintre oameni se bazeaza pe recenzii in aceeasi masura in care ar primi recomandari personale.
6. Optimizează-ți site-ul pentru mobile
Nu in ultimul rand, site-ul tau trebuie optimizat pentru mobile, intrucat majoritatea cautarilor din prezent se realizeaza de pe aceste dispozitive. Prin urmare, trebuie sa oferi utilizatorilor cea mai buna experienta de navigare.