În 2023 pierderile de apă din rețeaua județului au crescut ca niciodată, recordul fiind atins în ianuarie 2024, când Nova Apaserv a plătit din banii noștri apă brută de peste 3 milioane de metri cubi, preluată atât din Prut, cât și din Siret, însă a facturat doar 600.000 de metri cubi către consumatori.
Cifrele indică o pierdere record de peste 80%, cantitatea enormă de apă pierdută vorbind în mod evident despre starea dezastruoasă a rețelei de transport și distribuție a apei potabile. Una dintre cauze o pot constitui și numeroasele avarii pe conductele de apă, odată cu lentoarea cu care societatea intervine pentru reparații. Este bineștiut faptul că multe dintre ”izvoarele” ajunse la suprafață în urma spărturilor din rețea stau luni de zile până Nova Apaserv găsește resursele necesare pentru reparații.
Recordul negativ înregistrat în prima lună a anului arată crasa ineficiență a măsurilor cu care echipa de conducere a Nova Apaserv s-a lăudat încă de la numirea pe posturi de către Consiliul Județean. Celebra trupă denumită ”antifraudă”, menită să-i prindă pe marii hoți de apă, alături de directorii ”unși” pe posturi deși nu îndeplineau nici condițiile legale, ar fi trebuit, până acum, să aducă o îmbunătățire a indicatorilor de performanță. Adevărul este, însă, că în lipsa investițiilor și a unui management preocupat de calitatea serviciilor oferite populației, sistemul de apă și canalizare al județului a ajuns mai rău ca niciodată. Bilanțurile publicate pe site-ul unității arată că în anii trecuți pierderea de apă din rețea era de cca 60%, mai exact în 2016 se cumpărau 1,2 milioane de metri cubi și se facturau către consumatori cca 500.000 de metri cubi.
În tot acest dezastru ce va duce la prețuri din ce în ce mai mari pentru facturile la apă ale botoșănenilor și la o calitate din ce în ce mai îndoielnică a apei, Doina Federovici continuă să tacă. După ce peste 3000 de botoșăneni au semnat pentru demisiile celor din conducerea Nova Apaserv în cadrul campaniei derulate de USR Botoșani ”Schimbă apa!”, șefa CJ refuză orice reacție. Au trecut trei luni de când USR Botoșani i-a înmânat memoriul în care solicita public măsuri urgente pentru rezolvarea numeroaselor probleme cu care se confruntă societatea și, odată cu ea, consumatorii de apă. Șefa CJ, cea care este și șefa PSD Botoșani, a refuzat orice răspuns.
”De parcă societatea nu este în subordinea directă a dumneaei și a partidului pe care îl conduce. Au înțesat zona TESA cu membri de partid și au continuat să funcționeze în pierdere. Salariații care muncesc cel mai mult au, în continuare, salariile cele mai mici, iar clientela de partid se face că muncește și e bine plătită, ca în ministerele de la București. Vă dau doar exemplul directorului adjunct, Alin Cirimpei, care a devenit director în doar câteva luni, a promis marea cu sarea, dar în afară de funcția înaltă din cadrul PSD Botoșani nu are cu ce se lăuda.”,
este declarația lui Marcel Gheorghiță, președintele filialei municipale a USR.
(Comunicat USR Botoșani)