Un gigant american (nu) și-a deschis cafenea în Mall: FOTO cu țeapa anului la Botoșani!

Întinsă pe o suprafață de 800 mp, decorată în stilul parizian al secolului trecut, o lumină difuză, de atmosferă romantică, ușă-n ușă cu o afacere pe picior de pierzanie din Botoșani – așa s-ar descrie cea mai nouă cafenea din oraș, care poartă cu mândrie sigla Starbucks. Dar care de fapt nu are „nicio legătură, conexiune sau parteneriat oficial cu Starbucks România și nici nu operăm sub licența Starbucks”, cum o spun chiar „administratorii” cafenelei gigant.

 

Pe Facebook, cafenea, în realitate... spațiu gol

Administratori doar pe Facebook, căci în realitate, extinderea firmei americane în Botoșani, nu este decât o mare țeapă. Facebook a luat foc săptămâna trecută în orașul lui Eminescu. Sute de utilizatori au început să primească o mulțime de notificări care anunțau extinderea unui faimos lanț de cafenele în oraș. Pagina oficială „Starbucks Botoșani” prezenta imagini din interiorul cafenelei și anunța „Marea deschidere” pentru duminică, 5 aprilie, la ora 18:00. Informațiile șovăitoare au trezit totuși suspiciuni în rândul botoșănenilor. Administratorii paginii continuau să modifice data inaugurării de la o postare la alta. Ba urma să-și deschidă porțile în prima duminică din aprilie, ba într-o sâmbătă din mai.


Una peste alta, băutorii de cafea din Botoșani au fost entuziasmați. Câteva dintre comentarii: „Abia aștept!!”, „Cam era timpul pentru așa ceva în Botoșani! De-abia aștept”, multe emoticonuri vesele, încurajări, îmbrățișări și inimoare roz – toate, într-o așteptare încordată a iubitorilor de cafea și Starbucks.


Inevitabil, totul a ajuns și la urechile șefilor de la Uvertura Mall, care aflau pentru prima dată că Starbucks urmează să își deschidă o cafenea în Botoșani. Și nu oriunde, ci ușă-n ușă cu Piața Agroalimentară de la demisolul centrului comercial. Cum-necum, farsorii au făcut rost și de schița spațiului aflat sub pământ și au amplasat strategic cafeneaua, pentru a fi ușor identificată de către clienți. „În seara aceasta (n.r. 5 aprilie) vă așteptăm la deschiderea VIP a cafenelei! Primii 50 de clienți nu plătesc consumația!” – este mesajul publicat în mediul virtual. Nicio altă reacție ulterioară, niciun alt comentariu, doar câteva fotografii dintr-o cafenea oarecare.


„Ne dezicem de tot”

Dacă ar fi să dăm crezare postărilor de pe pagina oficială „Starbucks Botoșani”, aceștia au început să servească încă de duminică seara, la ora 18:00. Însă conducerea mall-ului se dezice în totalitate atât de inițiativa de a aduce marele distribuitor de cafea american la Botoșani, cât și de pagina de Facebook care se dovedește a fi o mare farsă.


„Nu am purtat nicio discuție cu nimeni de la Starbucks, nici nu am avut intenția, totul nu este decât o inițiativă rău intenționată. Ne dezicem de absolut tot ce înseamnă deschiderea cafenelei Starbucks în Uvertura Mall”, este reacția oficială pe care reporterii de la Botoșăneanul au primit-o din partea conducerii Uvertura Mall. De altfel, numărul de contact afișat pe rețeaua socială este unul invalid, jurnaliștii încercând în repetate rânduri să apeleze la numărul de telefon specificat, fără niciun succes însă.


Farsa a mers atât de departe, încât membrii închipuiți ai echipei „Starbucks Botoșani” au început să recruteze personal, inclusiv cu funcție de conducere; pe pagină a apărut în urmă cu câteva zile o ofertă de muncă pentru postul de manager al cafenelei.


Starbucks = Wiet

Pe lista scurtă a cafenelelor verzi din România, orașul Botoșani nu apare nici măcar ca plan de viitor. Există opt spații deschise în București, unul în Cluj-Napoca, în Timișoara, Constanța și Iași. De altfel, pe starbucksromania.ro este specificat clar la secțiunea „Drepturi de autor și marcă înregistrată”, că toate materialele prezentate pe site sunt protejate potrivit legislației în vigoare „în materia drepturilor de autor, a desenelor și modelelor industriale, a mărcilor și/sau a altor drepturi, de proprietate intelectuală aparținând  Starbucks și/sau a altor drepturi de proprietate intelectuală aparținând Starbucks și/sau filialelor sale și/sau societăților afiliate sau, după caz, altor persoane  care au dat licența de utilizare pentru materialele lor către Starbucks”.


Cam ceea ce au făcut de fapt administratorii cafenelei „Wiet” din Botoșani – căci se pare că, în cele din urmă, Starbucks din Botoșani are o altă denumire și că, într-adevăr, undeva în oraș, în seara de duminică, 5 aprilie 2015, s-a deschis o cafenea. Dar nu în Uvertura Mall și nu sub sigla gigantului american. Ci sub sigla unor farsori care au introdus o cafenea aburindă într-un cerc izbitor de asemănător cu logo-ul celor de la Starbucks și au dat drumul unei cafenele fantomă, de negăsit în oraș, la nicio adresă, dar care servesc o cafea grozav de gustoasă, la un preț destul de mare.


[[galerie-foto]]