Un drum naţional intens circulat de botoşăneni a intrat în reparaţii cu... 'cârpeli'

Un drum naţional foarte prost şi intens circulat, a intrat în lucrări de reparaţii, printre plăcile de beton denivelate şi stricate fiind turnată mixtură asfaltică, sau plombe, cum li se spune în limbajul comun.

 

E vorba de drumul 29A, de la Suceava spre Dorohoi .Soluţia este una de compromis, în condiţiile în care drumul nu se află în nici un plan de modernizare capitală pentru următorii ani. DN 29A este foarte circulat, astfel că soluţia de plombare, deşi nu foarte mulţumitoare, mai îndulceşte nervii şoferilor, măcar pentru acest an.
 

Primarul din Adâncata: „Se circulă mai bine, însă sunt foarte multe denivelări”

 

"Lucrările de reparaţii la drum au fost deja finalizate pe porţiunea din judeţul nostru, pe raza comunelor Adâncata şi Zvoriştea. Societatea Transporturi Auto Botoşani, care are contract de întreţinere a drumurilor naţionale care ţin de Secţia de Drumuri Naţionale Suceava, a efectuat aceste lucrări."

Primarul comunei Adâncata, Viorel Cucu, semnatar, alături de mai muţi edili, al mai multor memorii transmise la Ministerul Transporturilor, în care a sesizat că un drum naţional foarte important ca DN 29A nu a mai fost modernizat capital de la mijlocul anilor ‘60 ai secolului trecut, ne-a declarat că localnicii sunt doar parţial mulţumiţi de ce s-a făcut.

 

„Se circulă mai bine, însă sunt foarte multe denivelări. Dalele de beton s-au mişcat de-a lungul timpului şi au apărut denivelări care se simt şi după aceste lucrări de reparaţii. Drumul este foarte vechi, iar în ultimii zeci de ani nu s-a intervenit niciodată pentru lucrări capitale de modernizare”, a declarat Viorel Cucu.
 

Cârpelile, singura variantă pentru DN 29A

În răspunsul oficial din partea ministrului Transporturilor ajuns la Primăria Adâncata se precizează că DN 29A nu este inclus în masterplanul de transport, motiv pentru care nu va fi modernizat în perioada următoare.
Singura variantă promisă şi pusă în practică este cea a lucrărilor de reparaţii pentru a se circula în condiţii normale. Din păcate, realitatea din teren este că pe multe porţiuni ale drumului plombele sunt una lângă alta, iar drumul este extrem de denivelat, deci departe de condiţii decente de deplasare.

 

O altă problemă este că vechiul drum este departe de standardele de azi în ceea ce priveşte amenajările adiacente, cm ar fi capetele de pod sau trotuarele pentru pietoni. În Adâncata, de exemplu, lipsa trotuarelor este o problemă majoră, neexistând nici în zonele aglomerate, cu trafic pietonal important. 

 

Şoferilor care folosesc acest drum naţional nu le rămâne decât speranţa că lucrările de reparaţii făcute acum vor menţine DN29A în condiţii cât de cât rezonabile măcar pentru următorul an.
 

Oficialii de la Drumuri Naţionale dau asigurări că lucrările de reparaţii vor continua

 

Lucrările s-au oprit la graniţa Sucevei cu judeţul Botoşani, la Vârfu Câmpului. Inginerul Ovidiu Laicu, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, a dat asigurări că lucrările de reparaţii vor continua pe toată porţiunea DN 29A.

 

„Pe raza judeţului Botoşani este o altă firmă care va lucra. Sunt decalaje mari între dalele de beton şi trebuie intervenit cu multă mixtură, este o lucrare destul de complexă. Putem da asigurări că în câteva zile se vor continua lucrările de reparaţii de pe DN 29A”, a declarat Ovidiu Laicu.
 

Strat de asfalt peste plăcile din beton

DN 29A Suceava-Dorohoi-Darabani-Rădăuţi Prut a fost modernizat cu plăci de beton la mijlocul anilor 1960. În 2009, drumul betonat a fost acoperit cu un strat de asfalt, o soluţie foarte contestată. (Sursa. Monitorul de Suceava)