Un botoșănean a bătut banca pe internet: i-a scăzut rata cu 100 euro și i s-au înapoiat alți 800 de euro

Cea mai rapidă rezolvare a unui litigiu între consumatori și bancă s-a terminat în opt zile de la depunerea completă a dosarului de către client la Centrul pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).

 

Asta susține Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al instituției, dar și director juridic al BNR. Clientul a obținut eliminarea comisionului de risc de 56 euro, banca i-a returnat 1.800 de euro, iar clientul a plătit creditul în avans. Cazul a fost prezentat joi, în cadrul unei conferințe desfășurată la Facultatea de Drept din Capitală.


Al doilea litigiu, similar primului (diferă doar sumele) a fost rezolvat în nouă zile, iar al treilea loc este ocupat de un litigiu stins exclusiv online între un client din Botoșani și banca la care acesta avea un credit. În acest ultim caz, rată creditului i-a fost scăzută clientului cu circa 100 de euro, i s-a redus dobândă, iar bancă i-a restituit 800 de euro.


La conferință, scrie Hotnews.ro, a fost prezent și Guvernatorul Mugur Isărescu, care a expus un discurs pe marginea reglementărilor naționale și europene care încurajează discuțiile dintre bănci și clienți.


Cele mai frecvente solicitări ale clienților bancari aflate la dosarele depuse la CSALB se referă la:


-  restituirea comisioanelor de risc, administrare, monitorizare;
-  rescadențarea/reeșalonarea creditului; diminuarea raței lunare;
-  reducerea marjei dobânzii și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF);  
- nerespectarea condițiilor contractuale de către comercianți, ceea ce a condus la declararea creditului că fiind scadent anticipat;
-  calcularea și plată ratelor în lei, la cursul de schimb valutar de la data încheierii contractului;
-  eliminarea unor clauze calificate de consumatori că fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare;
-   radierea înregistrărilor din Biroul de Credit etc.


 Aflată încă la început de drum, instituția denumită prescurtat CSALB își dorește că orice român nemulțumit de relația cu bancă să i se adreseze, mai ales că totul e gratuit.

 

 


DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store