Trenuri SCĂPATE de sub control, botoșăneni implicați în cele mai mari accidente de cale ferată din ultimii zeci de ani

Rezultatele anchetelor care au urmat i-au indicat vinovați pe mecanicii celor două locomotive, care au fost nevoiți să suporte pagubele înregistrate.

 

Un prim accident de cale ferată cu consecințe grave a avut loc în județul Suceava în luna decembrie a anului 1968. Mecanicul era din Botoșani.

 

Trenul marfar, al cărui sistem de frânare a cedat la coborârea de pe Mestecăniș, a fost scăpat spre stația Valea Putnei, pe o pantă de 28/1.000. Impiegatul de mișcare din acea stație a reușit schimbarea macazului spre o linie de evitare, pe care trenul a pătruns în mare viteză. O parte dintre vagoane au deraiat, fiind înregistrate pagube materiale mari, scrie Monitorul de Suceava.

 

Trenul marfar avea un regim de tren local şi venea către Suceava cu 60 de vagoane, mecanicul din Botoșani cunoscând bine secția de cale ferată 502. În urma verificărilor făcute după producerea accidentului s-a constatat că doar primele două sau trei vagoane de după locomotivă au frânat, în timp ce la celelalte vagoane care urmau saboții care strâng roțile erau reci, fiind înghețați.

 

Pagubele totale înregistrate au fost în valoare de 192.000 de lei, fiind plătite în semn de solidaritate de către mecanicii de locomotivă din Suceava și Botoșani, care au reușit strângerea sumei de bani, scrie sursa citată.

 

1 august 1981. Un tren fără control intră cu viteză în Gara Verești, spulberând o locomotivă

 

Considerat catastrofă de cale ferată, accidentul petrecut în gara Verești în dimineața zilei de 1 august 1981 a fost de departe cel mai grav petrecut pe căile ferate ale județului Suceava. În acea dimineață, în jurul orei 07.00, un tren marfar a pătruns cu viteză mare în gară, venind dinspre Botoșani, și a intrat în coliziune cu o locomotivă LDH, care efectua manevră pe linia 5.

 

În urma impactului dezastruos cei doi mecanici ai locomotivei de manevră și-au pierdut viața, iar întreaga gară s-a umplut de vagoane și mărfuri aruncate din acestea. Doar o minune a făcut ca numărul de victime să se oprească la doi morți și doi răniți, cei din urmă fiind mecanicul și ajutorul acestuia din locomotiva despre care se spune că a pătruns pe semnal roșu în gară. Impactul a fost atât de puternic, încât unele vagoane au fost aruncate pe drumul din spatele gării, aflat după linia 7. Toată gara era plină cu mărfuri căzute din vagoane, cu multă încălțăminte aruncată peste tot pe linii.

 

Cei care conduceau locomotiva care venea de la Botoșani, considerați principalii vinovați.

 

Mecanicul a primit o condamnare cu închisoare de 5 ani și 5 luni, având de plată 171.000 de lei la stat, iar ajutorul său a fost și el condamnat și a plătit circa 100.000 lei despăgubiri.

 

Citește materialul integral AICI

 

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store