Tot mai mulți botoșăneni mor pe șosele iar oficial NU din cauza drumurilor - Ce putem face pentru acele mame?

Județul nostru se confruntă cu o realitate dureroasă: lunar o persoană își pierde viața pe drumurile publice care sunt din ce în ce mai dezastruoase.

 

Tot mai mulți morți pe șosele

 

Oficial, la Botoșani numărul accidentelor rutiere este în scădere, în primele luni ale anului 2019 fiind înregistrate 187 de accidente față de 230 anul trecut, aceeași perioadă. Statistica ar trebui să ne bucure oarecum, însă lucrurile nu stau chiar așa pentru că, dincolo de aceste cifre, s-a dublat numărul morților de pe șosele și au crescut și evenimentele grave. 

 

În doar cinci luni, 14 persoane și-au pierdut viața pe drumurile din Botoșani. Vorbim de 14 familii distruse pe viață de o asemenea nenorocire. Iar creșterea este într-adevăr vizibilă, numărul persoanelor decedate aproape dublându-se întrucât în aceeași perioadă a anului trecut au fost înregistrate opt accidente mortale.

 

Deși șoferii dar și alte persoane publice la Botoșani au invocat mereu că multe accidente s-ar produce și din cauza stării drumurilor, autoritățile abilitate în acest sens vin cu statistici oficiale și îi contrazic.

 

„Principalele trei cauze de producere ale accidentelor grave sunt: abaterile comise de pietoni, viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum și abaterile comise de căruțași. Deși starea de  viabilitate a rețelei de drumuri afectează siguranța circulației rutiere și pe raza județului Botoșani există drumuri care contribuie la degradarea stării tehnice a autovehiculelor, a fost înregistrat un singur accident rutier la producerea căruia a contribuit și starea necorespunzătoare a drumului”,

cms. șef Viorel Șerbănoiu, inspector șef IPJ Botoșani.

 

 

Încă o promisiune: puține drumuri vor rămâne fără covor asfaltic

 

Și conducătorii Consiliului Județean recunosc starea deplorabilă a drumurilor din județ, însă susțin și ei că accidentele se produc în special din cauza vitezei.

 

„Nu putem trece cu vederea starea drumurilor. Este destul de proastă la nivelul județului, dar starea drumurilor a ajuns aici nu de doi, trei ani. Prioritatea numărul zero este infrastructura rutieră. Indiferent câte presiuni vor fi, nu voi ceda și voi merge pe varianta covor asfaltic indiferent de discuțiile care apar în spatele meu. Anul acesta puține dintre drumuri vor rămâne fără covor asfaltic.  Siguranța cetățeanului trebuie să fie o prioritate. Vă asigur de sprijinul nostru în a rezolva în cele mai bune condiții, ca cetățeanul să circule în condiții bune,”

Dorin Birta, vicepreședinte Consiliul Județean.

 

 

Opoziția are propria părere

 

Consilierii liberali văd lucrurile altfel. Iar un exemplu elocvent s-a întâmplat joi, în cadrul ședinței ordinare de Consiliu Județean. Una dintre cele mai vocale consiliere liberale a dorit să ia cuvântul.

 

Mirela Saucă, căci despre ea este vorba, a atins un subiect dureros, iar o tăcere mormântală s-a așternut la masa consilierilor, indiferent de culoarea politică.

 

Încă de la început a mărturisit că are o interpelare atipică și că nu pune întrebări și mai mult, nu așteaptă răspunsuri. Este însă  „o invitație la un exercițiu de responsabilitate”.

 

A vorbit despre starea drumurilor referindu-se la cumplitul accident din Noaptea de Înviere, când o fată de 16 ani și un tânăr de 31 de ani și-au pierdut viața într-un cumplit eveniment rutier petrecut la Hlipiceni.

 

„Îmi pare rău că trebuie să amintesc că în Noaptea de Înviere două mame au primit cumplita veste că și-au pierdut copiii într-un accident la Hlipiceni, accident care știm cu toții a fost cauzat de starea de deteriorate a drumului pe care circulau. Sigur că mulți dintre noi ne-am întrebat atunci, poate ne întrebăm și acum ce putem face pentru acele mame? Și vă răspund eu: NIMIC! Pentru că nimeni și nimic nu va putea vreodată să le consoleze pentru pierderea suferită, ele sunt condamnate să trăiască până în ultima clipă a vieții lor cu această suferință”,

Mirela Saucă, consilier județean PNL.

 

 

Tăcere în sală, consilierii județeni cu noduri-n gât.

 

Mirela Saucă a continuat pe acel ton grav, la fel de grav ca si subiectul atins.

 

„Am folosit această tragedie ca exemplu dintr-un singur motiv: acela de a atrage atenția asupra dimensiunii responsabilității decidentului public. Ne întâlnim aici în fiecare lună, dezbatem, uneori ne mai duelăm cu ironii, găsim țapi ispășitori pentru lucruri care s-au făcut sau nu s-au făcut, dar cred că n-ar trebui nicio clipă să uităm că de multe dintre deciziile noastre depind viețile oamenilor”,

Mirela Saucă, consilier județean PNL.

 

Consilierul PNL și-a terminat interpelarea, iar vicele Birta a ținut să facă totuși niște precizări. Bineînțeles că a amintit că drumurile sunt prioritate și a ținut să sublinieze totuși că accidentul de la Hlipiceni nu s-a produs din cauza drumului, ci a vitezei.

 

Iar astfel de discuții sunt zilnice la Botoșani, însă fără vreun rezultat concret. Situația rămâne aceeași: drumuri proaste, șoferi neatenți, oameni care mor nevinovați pe șosele, familii distruse rămase în urmă…

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store