Termica cheltuie banii pe mii de reviste despre căldură în culorile PDL

 

Societatea de termoficare a oraşului a împărţit abonaţilor la sistemul centralizat de căldură circa 10.000 de reviste. Realizate în condiţii grafice deosebite şi avînd portocaliu şi albastru culori predominante, acestea fac reclamă producătorului de energie termică şi antireclamă centralelor pe gaz.

Interviuri cu Flutur şi Diaconu

„La Botoşani gigacaloria NU se scumpeşte”, este titlul originalei broşuri care are ca temă principală tocmai faptul că la iarnă populaţia va plăti acelaşi preţ la căldură. Printre altele, revista cuprinde capitole precum „geneza” sistemului de termoficare,”eforturi de modernizare”. „un sistem la cheie”, „preţul gigacaloriei în iarna 2010 – 2011 = preţul din iarna trecută”, un interviu cu directorul Modern Calor Ion Diaconu şi un altul cu primarul Cătălin Flutur. De asemenea, o pagină este dedicată antireclamei încălzirii cu centrale de apartament, titlul „Legende urbane – centralele individuale sunt mai ieftine şi mai bune = complet fals”, ne scuteşte de alte comentarii.

Bani cheltuiţi pentru o societate aproape de moarte

De editarea revistei au început să afle şi consilierii locali, practic acţionarii de la Modern Calor şi Termica SA, care nu au o părere tocmai bună despre cheltuirea banilor societăţii pe asemenea lucruri în condiţiile în care cea din urmă are datorii de circa 32 milioane de euro. „Astfel de cheltuieli sunt fireşti într-un mediu concurenţial”, a afirmat consilierul municipal Gheorghe Vâzdoagă, pentru care Termica deţină însă monopolul în sistemul centralizat de căldură şi deci nu are de ce să îşi facă reclamă. Acesta susţine că, de moment ce întreaga activitate de furnizare a energiei termice a populaţiei va trece de la Termica la Modern Calor nu mai vede rostul cheltuirii banilor primei societăţi pe o reclamă atît timp cît ea va înceta practic să mai existe în relaţia directă cu abonaţii.

Şefii din termoficare promit continuarea reclamei

Pe de altă parte, şefului Modern Calor i se par fireşte astfel de cheltuieli. „Trăim într-un mediu concurenţial şi chiar este normal. Termica nu mai reprezintă de mult un monopol şi care orice firmă ne-am făcut de la începutul anului o politică de marketing. Populaţia a fost panicată toată vara că preţul se va tripla, lucru pe care vrem să îl anihilăm sub toate formele”, ne-a declarat Ion Diaconu. Acesta susţine că acţiunile de promovare a sistemului centralizat de căldură vor continua „indiferent de ce va spun un consilier local sau altul” şi crede că prin editarea acestei reviste s-a dat un semnal coerent că preţul la gigacalorie va rămîne acelaşi, 183,5 lei şi în viitorul sezon rece. Ion Diaconu ne-a mai spus că nu mai reţine preţul plătit pentru editarea revistei, dar că s-a încadrat în bugetul redus de reclamă şi publicitate al societăţii. Date fiind preţurile de pe piaţa de profil şi condiţiile grafic de apariţie este posibil să fie vorba de o sumă de ordinul sutelor de milioane de lei vechi.