Clasificarea mașinilor din punct de vedere al defectelor constatate are în vedere un index, care se obține prin raportarea numărului de defecțiuni la 1000 de mașini.
Clubul german ADAC, asociație a automobiliștilor renumită pentru implicarea în testarea și protejarea drepturilor proprietarilor de automobile, a publicat statisticile pentru acest an privind fiabilitatea vehiculelor de pe piață, informează Profit.ro.
Cel mai prost automobil din această categorie este Smart ForFour, care are cele mai multe defecte, în special în 2015 și 2016, cu peste 30 de defecțiuni la 1000 de mașini. Și versiunea SmartForTwo are aceleași defecțiuni cosntatate. Problemele principale sunt cele ale demarorului, ale cutiei de viteze automată și ale bateriei.
Pe locul al doilea se află Fiat 500 fabricat în 2014 și 2015, cu probleme la baterie și schimbător.
Mașina care s-a dovedit a fi cea mai proastă în acest segment este Hyundai i20, între anii 2011 – 2014, cu peste 40 de defecțiuni/1000 mașini. Defecțiunile cele mai frecvente au fost aprinderea și bujiile.
Rezultate slabe a obținut și Opel Meriva, modelul 2017, dar și cele din 2012, 2014, 2015 cu probleme la instalația de răcire a motorului, conducte și pompă de apă.
Nissan Qashqai, una dintre cele mai vândute mașini din zona compactă a SUV-urilor, este și modelul cu cele mai multe defecte (2016 – 2017). Este însă în directă concurență cu Kia Ceed, care are cel mai mare număr de defecțiuni, dar și cu alte modele, considerate nefiabile de ADAC: Ford C-MAX (2010), Ford Kuga (2012), Hyundai i30 (2010), KIA Sportage (2011), Peugeot 308 (2010-12), Renault Kangoo (2015) -17), Renault Scenic (2014-15).
Ca și celelalte segmente, ADAC include aici deopotrivă monovolume medii, SUV-uri și limuzine. Cele mai multe defecte au fost înregistrate la Ford S_Max, SEAT Alhambra și VW Sharan.
Cifre proaste a obținut și Opel Insignia.
Vă vine să credeți sau nu, cea mai proastă mașină din acest segment este Mercedes E Class, cu probleme mari mai ales la anii 2010 (peste 50 de defecte/1000 de unități) și 2011, având în același timp un rezultat bun cu modelul din 2017. Problemele vin de la demaror, contact, baterie, claxon și direcție.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: