Taximetriștii pe cale să câștige războiul cu Bolt

În cazul în care nu s-ar fi intervenit legislativ, începând cu 20 ale lunii martie au fost anunțate proteste de amploare în toată țara, din partea taximetriștilor.

 

Cum se tranșează conflictul 

 

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) salută inițiativa Guvernului României de a modifica OUG 49/2019 într-un mod inovator și inteligent, astfel încât să se creeze o concurență loială între cele două activități de transport persoane - taximetria și transportul alternativ.

Este principala idee desprinsă dintr-un comunicat de presă al COTAR.

 

Camera Națională a Taximetriștilor din România, cu cele 36 de filiale ale sale la nivel național, printre care și Botoșani, este membră a COTAR. Ambele activități de transport s-au axat până acum pe aceleași servicii oferite clienților, însă cu diferențe semnificative în ceea ce privește legislația care le reglementează.

 

În urma discuțiilor purtate în luna trecută cu premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a hotărât modificarea legislației pentru a elimina prevederile discriminatorii.

 

Orice activitate desfășurată pe teritoriul României trebuie să fie impozitată și fiscalizată în țară, așa cum este firesc într-o societate civilizată.

 

"Vrem să fie clar pentru toată lumea: nu suntem împotriva niciunei platforme și nici împotriva digitalizării, dar trebuie să avem în vedere faptul că platforma nu efectuează transport de persoane, ci companiile de transport alternativ. Având în vedere că vorbim despre activitatea de transport persoane, nu este normal să existe reguli diferite pentru cele două activități similare",

Transmite COTAR

 

Obligații pentru transportul alternativ 

 

Taxele și impozitele plătite de companiile care desfășoară aceeași activitate trebuie să fie aceleași. De asemenea, condițiile prevăzute de lege pentru desfășurarea acestor activități similare trebuie să fie aceleași, conform datelor din comunicat:

- același număr de licențe de taxi și copii conforme pentru transportul alternativ;

- același tip de echipament pentru taxare, cu principii transparente pentru clienți;

- aceeași metodă de stabilire a prețului pentru o călătorie, eliminându-se tariful dinamic, acesta fiind doar o modalitate prin care companiile de transport alternativ păcălesc clienții și le solicită mai mulți bani pentru o cursă;

- companiile trebuie să dețină mașinile în proprietate și trebuie eliminate contractele de comodat oneroase care sunt folosite acum în transportul alternativ, pentru a garanta siguranța în trafic și siguranța clienților;

- mașinile nu trebuie să aibă o vechime mai mare de 10 ani, pentru a asigura siguranța clienților și protecția mediului.

 

Acestea sunt doar câteva dintre prevederile legale care vor aduce echitate între cele două activități similare de transport persoane, menționează sursa.

 

Până acum, prevederile legii privind transportul alternativ au fost diferite față de cele ale legii taximetriei. Este necesară armonizarea celor două acte normative pentru a respecta principiile unei concurențe loiale, conform comunicatului.

Ministerul Transporturilor va propune, în calitate de coinițiator, un nou proiect de act normativ care va fi supus consultării publice în cel mai scurt timp, informează COTAR.