După trei ani de zile de când a fost semnat contractul de finanțare pentru drumul strategic din județul Botoșani și mai multe licitații anulate, în sfârșit, s-a parcurs și etapa de adjudecare a lucrărilor.
Președintele Consiliului Județean, Doina Federovici a făcut anunțul în cursul zilei de astăzi și a arătat că toate cele trei loturi din drumul strategic au fost adjudecate de aceeași asociere de firme.
„Astăzi avem o veste mare pentru toți locuitorii județului Botoșani, în special pentru locuitorii din zona de sud. Comisia de achiziții din cadrul CJ a finalizat evaluarea celor 17 oferte depuse pentru cele trei loturi. S-au depus 5 oferte pentru lotul 1 și câte 6 oferte pentru 2 și 3. În urma evaluării ofertelor depuse toate cele trei loturi au fost adjudecate de asocierea condusă de firma botoșăneană Conrec SA”,
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani
Asocierea este formată din Conrec Botoșani, OPR Asfalt (Timişoara), Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania).
Toledo este un oraș din centrul Spaniei recunoscut pentru ”corrida de toros”, spectacolele în care ibericii se luptă, inegal după unii, cu taurii. În Evul Mediu orașul a fost și capitală a Spaniei, pentru ca în prezent să aibă ceva peste 77.000 de locuitori, considerabil mai puțini decât municipiul Botoșani.
Și totuși, un constructor din acest orășel a ajuns tocmai la Botoșani pentru reabilitarea acestei axe rutiere. În istoria județului, contracte care au implicat firme spaniole s-au terminat în instanță, iar unul dintre exemple vine de la SC Nova Apaserv unde spaniolii au încasat milioane de euro pentru un proiect de reabilitare a stației de epurare a apelor uzate, iar ulterior au intrat în insolvență.
În cazul de față, firma spaniolă, cu o alta din Timișoara și cu societatea Cornec în calitate de lider, vor trebui să execute lucrările la următoarele secțiuni de drum:
• Tronsonul I: DJ 282 H, situat în U.A.T. Iași, asigură legatura între: Șipote și limita județului Botoșani, străbătând localitățile Sipote, lazu Nou până la limita cu județul Botoșani.
• Tronsonul II: DJ 282 H, situat în U.A.T. Botoșani asigură legatura între: limita județului lași - Rediu - Răuseni - Călărași,străbătând localitățile Rediu, Răuseni, Pogorâți până la intrarea în Călărași.
• Tronsonul V: DJ 294, situat în U.A.T. Botoșani, asigură legătura între (DJ 282 ) Dângeni – Mihălășeni.
• Tronsonul III: DJ 282, situat în U.A.T. Botoșani și asigură legătura între (DJ 282H ) Răuseni - Todireni -Albești - Trușești -Dângeni – Hănești, străbătând localitățile Răuseni, Hlipiceni, Todireni, Florești, Jijia, Buimăceni, Albești, Mășcateni, Trușești, Buhăceni, Dângeni, Hănești.
• Tronsonul IV: DJ 297, situat în U.A.T. Botoșani și asigură legătura între: DN 29D - Blândești - Cerchejeni - Sulița Cheleș - Lunca - Cernești - Todireni (DJ 282), străbătând localitățile Silișcani (comuna Gorbănești), Blândești - Cerchejeni - Sulita - Cheles (comuna Sulita) - Lunca - Cernesti - Todireni.
„Valoarea totală la care s-a adjudecat acest drum strategic este de 395,5 milioane de lei iar în urma licitației s-a făcut o economie de peste 10 milioane de euro, bani care vor diminua co-finanțarea pe care va trebui să o asigure Consiliul Județean”,
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni, de la data semnării contractului de lucrări, imediat ce va expira perioada de contestații care este de 10 zile.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: