Directorul general al societății Urban Serv, Simion Drelciuc a ieșit public pentru a oferi explicații referitoare la unele acuzații ce i-au fost aduse, de colegul din conducere, Cezar Nicuță.
Cu un teanc de documente în față, Simion Drelciuc a arătat că dorește să clarifice unele aspecte ce au fost publicate în mass media și care oficial ar fi avut ca efect propunerea în cadrul unei ședințe a Consiliului de Administrație, de demitere a sa.
În primă fază, Simion Drelciuc a vorbit despre o serie de „vicii de formă”, în ceea ce privește „munca de cercectare” a directorului adjunct, Cezar Nicuță.
„Având în vedere modalitatea de porcedură nu știu dacă îl mai pot numi coleg, privitoare la atât imaginea societății cât și a subsemnatului, directorul general, cu privire la anumite fapte, cum spune dlui, descoperite în urma cercetărilor personale. De unde se deduce că a făcut cercetări personale, deși eu nu știu în ce postură, de director general, de administrator, pentru că nici de la directorul general nu a avut împuternicire și nici din partea CA-ului”,
Simion Drelciuc, director general Urban Serv
Apoi a trecut la ”substanța problemei” și anume la achizițiile care au fost într-adevăr făcute la o firmă din București dar și la cele din perioada 1 ianuarie 2013 – 31 decembrie 2017, cât el s-a aflat la conducerea societății Urban Serv.
„În această perioadă, de la această firmă s-au lat bunuri în valoare de aproximativ 1,3 milioane lei, din care cea mai mare valoare a fost pentru două utilaje achiziționate, prevăzute în contractele încheiate cu Primăria Botoșani, în momentul în care s-a prelungit durata de prestare a contractului de salubrizare. Cele două utilaje, în 2019, trec în proprietatea Primăriei Botoșani”,
Simion Drelciuc, director general Urban Serv
Directorul Urban Serv că toate achizițiile au fost publicate pe Sistemul Public de Achiziții Publice (SEAP) și are toate documentele, verificabile, pentru fiecare contract în parte.
„Niciuna dintre achiziții nu s-a făcut prin negociere directă. Iar un exemplu este pentru containere. Urban Serv a achiziționat un container metalic zincat, protejat la intemperii cu 989 de lei, echivalentul a 200 de euro pe bucată. Am primit prin programul SIMD de la CJ, același tip de container dar nezincat la prețul de 370 de euro. Unde există diferență? Cu 85% mai mare decât prețul nostru de achiziție. S-a dat senzația că s-a făcut o afacere la firma asta”,
Simion Drelciuc, director general Urban Serv
Pentru fiecare achiziție, Simion Drelciuc susține că există un întreg lanț de specialiști care analizează, își pun semnătura și ștampila și nu este nevoie de director adjunct să facă „propriile verificări”.
În privința utilajului Iveco despre care s-a afirmat că nu ar fi fost nou la cumpărare, problema a fost discutată în Consiliul de Administrație care a înființat o comisie de verificare a acesei achiziții.
Iar comisia a constatat că au fost respectate toate condițiile referitoare la contractul de achiziție publică, iar autoutilitara s-a deplasat pe roți de la București la Botoșani, din acest motiv, rulajul de la bordul mașinii.