Senatorul AUR Dorinel Cosma îi cere socoteală ministrului Transporturilor pentru podul peste Siret

Senatorul Dorinel Cosma a adresat o interpelare ministrului Transporturilor cu privire la situația podului peste Siret, dintre localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea.

 

Zeci de șoferi își pun zilnic viața în pericol traversând podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului (județul Botoșani) și Zvoriștea (județul Suceava).

 

Senatorul AUR de Botoșani atrage atenția că podul este una dintre cele mai circulate artere care leagă județele Botoșani și Suceava, fiind ce mai scurtă variantă peste Siret. Podul a fost construit în 1933, acoperit cu piatră cubică și întărit cu structuri metalice pe laterale, având o lungime de 200 de metri.

 

”Construcția este într-o stare de degradare avansată: structuri metalice ruginite, găuri în carosabil și e foarte uzat. Nu a fost reabilitat sau consolidat, ci doar peticit din când în când -  informează reprezentații CNAIR. Ca măsură preventivă, autoritățile au stabilit că automobilele pot circula cu cel mult 30 km la oră; traversarea camioanelor de peste 7,5 de tone e interzisă, deci acestea sunt nevoite să ocolească 70 Km. Scenariul dezastrului de la Luțca, cu urmări tragice, s-ar putea repeta oricând, iar victimele ar putea fi mult mai numeroase din cauza numărul mare de autovehicule ce trec peste acest pod”,

Senatorul AUR Dorinel Cosma

 

CNAIR a comunicat  că „Expertul tehnic a recomandat, ca soluții de intervenție, construirea unui pod nou care să respecte toate cerințele tehnice în vigoare”, însă lucrările nu au început nici până astăzi. Vă adresez rugămintea să aveți în vedere alocarea urgentă de fonduri pentru deblocarea situației, respectiv pentru începerea lucrărilor în regim de urgență.

 

”În acest context, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarea întrebare:

 

1.Având expertiza făcută de experții din CNAIR, din care reiese starea de degradare avansată și pericolul unei prăbușiri a podului, de ce proiectarea și executarea nu sunt conforme cu art.8 din OUG nr.55 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere - S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative?

 

2.Care va fi sursa de finanțare pentru construirea noului pod?

 

3.Când estimați că vor începe și se vor finaliza lucrările la noul pod vor fi?”, se arată în interpelarea semnată de senatorul AUR Dorinel Cosma