Şeful CJ, dezlănţuit la adresa Guvernului şi a lui Emil Boc

 

„S-au produs şi se produc o serie de erori în actul de guvernare”, a afirmat joi dimineaţă preşedintele Consliului Judeţean. Aceasta a fost însă doar una dintre luările de poziţie dure ale acestuia la adresa Guvernului. Mihai Ţâbuleac a criticat lentoarea cu care autorităţile de management ale ministerelor implementează programele europene, a afirmat că măsurile de reducere a cheltuielilor au fost luate „ca o pedeapsă” şi că unele drumuri naţionale din judeţ reprezintă „o ruşine” pentru Ministerul Transporturilor. Redăm mai jos cîteva din afirmaţiile făcute de şeful CJ, cu precizarea că acestea cuprind şi soluţii ale lui Mihai Ţâbuleac pentru rezolvarea problemelor expuse.

Emil Boc

Măsura reducerii salariale „s-a aplicat ca o pedeapsă”

„E greşit că s-au tăiat cote identice de 25% din toate salariile celor din sistemul bugetar pentru că măsura corectă era să se facă o restructurare a aparatului, absolut necesară din punctul meu de vedere, şi se genera în felul acesta atît o economie şi o eficientizare a activităţii. S-a aplicat măsura ca o pedeapsă şi nu ca un demers pentru îmbunătăţirea situaţiei din punct de vedere financiar. Mai concret, în momentul în care ai tăiat salariile la toţi cei din aparatul bugetar, primul efect este deposedarea de motivaţie şi descurajarea tuturor salariaţilor, ori lucru ăsta trebuia evitat”.

„România ia măsuri după măsuri în defavoarea cetăţenilor”

Tabuleac„Într-un moment ca acesta în care România ia măsuri după măsuri în defavoarea cetăţenilor pentru că le cere finanţatorul, respectiv FMI, avem o sumă alocată cu titlul nerambursabil, de către UE, de aproximativ 30 de miliarde de euro şi eu consider că această sumă este suficientă pentru eliminarea oricărei crize din comunitatea românească şi pentru aducerea în stare de inutilitate a oricărei măsuri de austeritate, cu o condiţie: autorităţile de management ale programelor de absorbţie ale fondurilor europene, care sînt în totalitate în subordinea şi în structura Guvernului, să facă cu adevărat management de proiect şi nu un arbitraj al factorilor implicaţi în lucrările de investiţii”.

„Dl.prim ministru nu a înţeles mesajul meu”

„Eu i-am spus acest lucru direct primului ministru atunci cînd a venit prin Botoşani şi i-am dat ca soluţie concretă să cheme o dată pe săptămînă sau o dată la două săptămîni, o dată pe lună, dar nu mai tîrziu, toţi reprezentanţii autorităţilor de management şi să-i întrebe «ce aţi făcut în ultima perioadă pentru fiecare proiect în parte?». Pentru că ei nu fac nimic, stau la Bucureşti şi aşteaptă ca lucrurile să se rezolve de la sine. Ei, lucrurile nu se rezolvă de la sine, iar dl.prim ministru nu a înţeles mesajul meu pentru că s-a dus la Bucureşti şi a dat dispoziţie ca lunar prefecţii să îi prezinte un raport de progres cu privire la absorbţia fondurilor europene. Total greşit!”

„Sectorul Rădăuţi Prut – Ştefăneşti, care reprezintă o ruşine pentru Ministerul Transporturilor”

„Recent Ministerul Transporturilor a fost acuzat în legătură cu rata foarte scăzută de absorbţie a fondurilor europene pe Programul Operaţional Sectorial specific. Există acolo alocată o sumă, din cîte ştiu, de aproximativ 4 miliarde de euro, din care nu s-a absorbit mai nimic, în situaţia în care, în România, drumurile naţionale, cele gestionate de Ministerul Transporturilor, sînt într-o stare jalnică. Uitaţi-vă numai ce se întîmplă în judeţul Botoşani. Acolo soluţia potrivită e următoarea: marile proiecte de construcţii de autostrăzi şi de coridoare pan-europene să se realizeze prin parteneriat public-privat cum s-a făcut în toate ţările în care se trăieşte mult mai bine decît în România şi banii de la UE să se dirijeze spre acele sectoare de drum european unde nu este posibil acest parteneriat, cum este sectorul Botoşani – Tîrgu Frumos, cum este sectorul Botoşani – Ştefăneşti, cum este sectorul Rădăuţi Prut – Ştefăneşti, care reprezintă o ruşine pentru Ministerul Transporturilor pentru că acolo nu s-a făcut niciodată vreo lucrare de modernizare şi iată a ajuns în momentul acesta graniţă a Uniunii Europene”.