Hotărârea Curții de Apel Suceava, care a menținut sentința de clasare de la Tribunalul Botoșani în dosarul Uvertura Mall, oferă cale liberă pentru doi funcționari din Primărie să revină la serviciu.
Secretarul Ioan Apostu și Cezar Puiu, șeful serviciului Patrimoniu, au fost suspendați din funcție din mai 2017, pe perioada trimiterii în judecată.
După aproape trei ani au fost declarați nevinovați de instanța de judecată, dosarul instrumentat de Direcția Național Anticorupție – Serviciul Teritorial Suceava, înregistrând un eșec total.
Ioan Apostu se afla joi, 27 februarie 2020, la o zi de la respingerea apelului, în Primăria Botoșani pentru a depune solicitare de revenire în activitate.
„Am venit să depun cererea de reluare a raportului de serviciu. Primarul trebuie să ia decizia de reluare de la data de la care mi se comunică dispoziția de reluare a raportului de serviciu, de atunci încetează suspendarea. În acest caz nu este nevoie de motivarea instanței”,
Ioan Apostu, secretarul suspendat al Primăriei Botoșani.
El a arătat că toată această perioadă a fost una de grea încercare pentru el și familia sa. Cu sechestru asigurator pe bunurile deținute, fără loc de muncă și cu stresul cauzat de o cercetare penală soldată cu trimiterea în judecată și un proces de durată.
„Nici nu puteți să vă dați seama ce emoții și ce trăiri au fost în perioada asta. Aproape că nu mai… Este cumplit”,
Ioan Apostu, secretarul suspendat al Primăriei Botoșani.
În acest sens, primarul va emite o dispoziție de încetare a suspendării raportului de serviciu pentru secretarul Ioan Apostu și pentru șeful serviciului Patrimoniu, Cezar Puiu.
„Din data când vor lua la cunoștință de acest act administrativ, vor începe activitatea. Eu cred că de luni își vor putea începe activitatea. Actul administrativ se poate emite cu data de 1 martie. Asta este procedura legală”,
Anca Dumitrescu, șeful serviciul resurse umane din cadrul Primăriei Botoșani.
Perioada de suspendare a raporturilor de muncă este considerată vechime în muncă, dar și vechime în specialitatea studiilor, ca și cum cei doi funcționari ar fi fost la serviciu.
Totodată, ei vor beneficia și de salariile cuvenite pentru toată această perioadă.
„O să facem declarații rectificative pentru toată această perioadă, este vechime în specialitatea studiilor superioare pentru cei doi colegi și vechime în muncă. Deci, noi va trebui să facem declarații rectificative începând din luna mai 2017, în fiecare lună să rectificăm salariile. O să avem vreo 20 și ceva de state de plată și o să le dăm toate drepturile financiare din urmă. Suma este alocată în buget, cu tot cu contribuțiile date de angajator, este în jur de 800.000 de lei”,
Anca Dumitrescu, șeful serviciului Resurse umane din cadrul Primăriei Botoșani.
Rectificarea pe statele de plată se va face în funcție de majorările salariale care au avut loc de-a lungul ultimilor trei ani, iar în aproximativ o lună de zile ar putea beneficia de drepturile financiare aferente perioadei de suspendare.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL: