Secții de votare luate ”la puricat” de pompierii botoșăneni

Pompierii din candrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Nicolae Iorga” din Botoșani au eliminat, în urma controalelor, sute de stări potențiale de pericole în spațiile care vor fi amenajate secțiile de votare, se arată într-un comunicat emis de ISU Botoșani.

 

Demarată pe 5 mai 2014, acţiunea a avut ca scop preîntâmpinarea, reducerea sau eliminarea riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi a consecinţelor acestora, protecţia populaţiei, mediului, bunurilor şi valorilor pe timpul desfăşurării procesului electoral.  Pentru deficienţele care au întrunit elementele constitutive ale contravenţiei au fost aplicate 85 de avertismente. Printre neregulile constatate au fost: neverificarea stingătoarelor din dotarea spaţiilor, nedotarea locaţiilor unde vor fi amenajate secţii de votare cu minim un stingător la 50 de mp, exploatarea unor instalaţii electrice cu defecţiuni sau improvizaţii, nemenţinerea în stare de funcţionare a iluminatului de siguranţă şi nemarcarea căilor de evacuare cu indicatoare de orientare.

Reprezentanții secțiilor de votare vor fi instruiți împotriva incendiilor

Pe timpul controalelor, reprezentanţii locaţiilor unde vor fi organizate secţii de votare au fost instruiţi cu privire la respectarea şi aplicarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor în vederea desfăşurării în condiţii de siguranţă a procesului electoral. Totodată, au fost verificate şi spaţiile unde vor fi depozitate toate materialele folosite în procesul electoral în vederea preîntâmpinării izbucnirii unor eventuale incendii, ocazie cu care au fost instruite persoanele care se vor ocupa cu depozitarea şi arhivarea acestor materiale.

Controale stricte pentru respectarea măsurilor împotriva incendiilor

Mâine, un inspector de prevenire va efectua un control privind respectarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor la sediul Biroului Electoral Judeţean, amenajat în cadrul Prefecturii Botoşani, şi la spaţiile adiacente unde se vor desfăşura activităţi privind centralizarea datelor rezultate în urma procesului de votare. Pe lângă aspectele privind dotarea cu mijloace de primă intervenţie şi asigurarea căilor de evacuare şi intervenţie, pe timpul controlului se va verifica funcţionarea instalaţiei electrice în condiţii de exploatare la capacitate maximă, precum şi funcţionarea celei de a doua sursă de alimentare cu energie electrică aferentă clădirii.

Măsurile principale sunt:

- la amenajarea secţiilor de votare se are în vedere ca aceastea să fie realizate, pe cât posibil, la parterul clădirilor;
- amplasarea cabinelor de votare se face fără diminuarea gabaritelor căilor de acces şi de evacuare şi a circulaţiei interioare din clădirile în care se organizează procesul electoral şi fără blocarea ori îngreunarea accesului la mijloacele tehnice de apărare împotriva incendiilor care echipează construcţiile (ex. hidranţi interiori);
- elementele de mobilier care se evacuează din interiorul încăperilor în care se amenajează secţii de votare nu se amplasează pe căile de acces şi evacuare şi pe circulaţiile din secţiile de votare;
- se marchează corespunzător căile de evacuare din clădire şi se menţin în permanenţă practicabile, circulaţia persoanelor prin clădire fiind limitată exclusiv pe traseul acces - secţie de votare - evacuare;
- se interzice fumatul în interiorul secţiilor de votare;
- se interzice efectuarea lucrărilor cu foc deschis în clădire premergător şi pe durata desfăşurării procesului electoral;
- se asigură respectarea normelor de apărare împotriva incendiilor la utilizarea mijloacelor de încălzire, precum şi a celor de preparat şi încălzit hrană;
- instalaţiile electrice se exploatează cu respectarea reglementărilor, eliminând eventuala suprasolicitare a acestora;
- se stabileşte un sistem eficient în vederea anunţării tuturor ocupanţilor clădirii în cazul producerii unui incendiu;
CITEȘTE:
 S-au stabilit președinții secțiilor de votare la alegerile europarlamentare – LISTA