”În urma mai multor dezbateri la care am participat alături de antreprenori de pe plan local, din județul Botoșani, dar și la nivel național, mi-au fost aduse la cunoștință o serie de probleme birocratice cu care aceștia se confruntă în prezent”.
Acesta este începutul unei întrebări trimisă de deputatul Răzvan Rotaru către Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA).
Social-democratul solicită implementarea de măsuri pentru debirocratizarea și simplificarea procedurilor de interacțiune dintre administrația publică și antreprenori.
Parlamentarul cere de la MFP și MMACA să îi precizeze ce măsuri au prevăzut în perioada 2018 - 2020 pentru înființarea unui departament de debirocratizare sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
Scopul acestuia ar fi de identificare și reducere a sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri și de stabilire a unor măsuri concrete trimestriale.
Răzvan Rotaru propune și generalizarea folosirii mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice și, mai ales, generalizarea plăților electronice.
Aceasta în condițiile în care administratorii sau contabilii firmelor trebuie să se deplaseze regulat la Trezorerie pentru depunerea ordinelor de plată și ridicarea extraselor, deși toate băncile comerciale furnizează online aceste servicii.
”Dezvoltarea metodelor electronice de deblocare a conturilor bancare în timp real între administrația fiscală, instituțiile de credit și contribuabili pentru înlăturarea deficiențelor legate de întârzierea ridicării măsurii popririi conturilor bancare în cazul stingerii obligațiilor fiscale”,
propunere Răzvan Rotaru, deputat.
Deocamdată, cele două ministere nu i-au răspuns.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL