Schimbări anunțate de ministrul Educației cu evaluările elevilor  


Ministrul Ligia Deca a anunțat schimbări metodologice pentru evaluările din clasele a doua, a patra și a șasea, inclusiv simplificarea traducerii punctajelor și posibila aplicare digitalizată a acestora.

 

Practic, ministerul urmărește să nu mai existe „discrepanțe mari între rezultatul la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu”.

 

 

„Planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată anual. Noua Lege a învățământului preuniversitar prevede această măsură, avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru și, de asemenea, ne dorim să avem o bancă de itemi standardizați care să poată permite și comparația între anii de studiu, și între generații.

 

Deci răspunsul este da, dorința noastră este ca toate evaluările cu caracter național și care trebuie să rezulte și în planuri de intervenție personalizată să se administreze digital.

 

De aceea pentru noi acesta a fost un an foarte important, să putem vedea cum funcționează o astfel de evaluare la scară largă și următorul pas este ca să avem aceste evaluări în anii anteriori examenului de evaluare națională de la finalul clasei a opta pentru a nu mai ajunge în situația în care să existe discrepanțe mari între rezultatul la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu”, a afirmat Ligia Deca, miercuri, într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări, potrivit știrileprotv.ro


Aceasta a precizat că pentru anul viitor, la evaluările din clasele a doua, a patra și a șasea își dorește „o schimbare de metodologie”.

 

„Ne dorim ca evaluările a doua, a patra, a șasea să nu se mai translateze în coduri care sunt greu de discutat și de înțeles, ci să avem punctaje care să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului, deci lucrăm la modificări de metodologie și vom lua în calcul inclusiv aplicarea digitalizat, să vedem în ce măsură putem să aplicăm platforma și să mobilizăm resursa umană”, a adăugat Ligia Deca.

 

(foto: Facebook)