Miniștrii Transporturilor din țările europene au decis, joi, în cadrul unei reuniuni care a avut loc la Luxemburg, o serie de norme actualizate privind taxarea rutieră electronică.
În urma acestor decizii, șoferii vor plăti taxele în mod electronic pentru a călători in Uniunea Europeană cu un singur dispozitiv de bord, un singur contract și o singură factură.
Șoferii care nu vor plăti taxele rutiere vor putea fi urmăriți.
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a fost prezent și el la reuniunea Consiliului UE Transport, Telecomunicaţii, Energie (TTE)- secțiunea Transporturi, organizată la Luxemburg.
În cadrul reuniunii s-a discutat despre regulamentul privind protecția concurenței în domeniul transportului aerian, directive privind instalațiile de poluare în domeniul maritim, Regulamentul privind drepturile și obligațiile călătorilor din transportul feroviar, Pachetul privind mobilitatea I și despre Pachetul privind mobilitatea II.
“Dorim o aplicare cât mai uniformă a regulilor în statele membre; aceasta reprezintă o precondiție a întăririi pieței interne. Nu dorim fragmentarea pieței și nici introducerea unor restricții artificiale de acces”, a spus în cadrul Consiliului ministrul Lucian Șova, referindu-se la piața în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri.
Consiliul de miniștri a adoptat joi o abordare generală referitoare la o serie de norme actualizate privind taxarea rutieră electronică. Acestea includ un temei juridic pentru accesul reciproc la datele naționale privind înmatricularea vehiculelor.
Oferindu-și acces reciproc, țările UE doresc să faciliteze urmărirea proprietarilor de vehicule străine care nu plătesc taxele rutiere. Obiectivul este ca utilizatorii căilor rutiere să poată călători în întreaga UE plătindu-și taxele rutiere electronice cu un singur dispozitiv de bord, un singur contract și o singură factură.
Totodată, Consiliul a mai adoptat o abordare generală referitoare la normele propuse privind protecția concurenței în domeniul transportului aerian.
Scopul propunerii este de a asigura o concurență loială între transportatorii aerieni din UE și transportatorii aerieni străini care își desfășoară activitatea în Uniune.