Scandal și la Câmpulung Moldovenesc cu „hingherii” de la HSR

 

Primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Gabriel Constantin Şerban, singurul edil din judeţ care a bătut palma cu „hingherii” de maşini, nu ştie de vreun abuz al acestora, deşi oraşul întreg, de la muncitor la judecător, vuieşte de neregulile făcute de reprezentanţii firmei Hi Speed Recovery Botoşani, scrie Monitorul de Suceava.

Când vine vorba de ridicările de maşini, primarul câmpulungean pare de pe altă lume şi, deşi chiar el a semnat contractul cu „hingherii”, nu cunoaşte detalii ale activităţii acestora. Cel puţin, aşa declară. „Am o mie de probleme pe cap”, se justifică edilul din Câmpulung Moldovenesc. Şerban e de părere, însă, că datorită firmei botoşănene s-a rezolvat în proporţie de 70% problema indisciplinei şoferilor din Câmpulung Moldovenesc. „Noi din totdeauna vorbim că trebuie impuse nişte reguli de disciplinare a oamenilor şi, în primul rând, ca să nu uiţi, dacă ai greşit vreodată, trebuie să fii atenţionat destul de usturător. Nu acceptăm lucrul ăsta în momentul în care ni se întâmplă nouă”, consideră alesul câmpulungenilor.
Consilierii dau vina pe primar, primarul pe consilieri
Gabriel Constantin Şerban aruncă toată responsabilitatea derulării activităţii de ridicare a maşinilor în curtea consilierilor locali, cei care, în martie 2010, au aprobat hotărârea prin care s-a dat unde verde „hingherilor”. La rândul lor, consilierii locali susţin că la acea vreme s-au gândit în principal cum să rezolve problema samsarilor de maşini care îşi lăsau autoturismele scoase la vânzare parcate săptămâni în şir pe principala arteră care traversează oraşul. Consilierii spun că în nici un caz nu au bănuit că se va ajunge în situaţia în care hingherii să stea la pândă şi să ridice maşini selectiv, indiferent că încurcă sau nu circulaţia. Majoritatea consilierilor vor să scape acum de hingheri, însă susţin că primarul Şerban refuză să ia vreo măsură în acest sens. Edilul, însă, o ţine una şi bună şi explică că tot consilierii nemulţumiţi sunt cei care ar trebui să vină cu amendamente la contractul încheiat între firma de ridicări maşini şi municipalitate. „Nu-i bătut în cuie, nu ţinem pe nimeni în braţe, dacă vin cu amendamente care sunt pertinente, argumentate. Da, domule, propun modificarea locurilor de parcare pentru taximetrie, propun a se muta sau desfiinţa semnele de parcare interzisă acolo şi acolo, propun ca următoarele spaţii comerciale sau instituţii să discute cu firma şi să aibă câte două sau trei locuri de parcare... Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână şi o studiez tot dosarul şi am să fac eu propuneri”, reacţionează primarul Şerban (foto dreapta jos). În ce priveşte amplasarea zecilor de indicatoare de interzicere a opririi, în special pe porţiunea de DN 17 care străbate Câmpulungul, pe sensul de mers Vatra Dornei – Suceava, în zona marilor magazine şi a unităţilor comerciale, edilul dă din umeri şi susţine că nu el a stabilit unde şi cum vin amplasate respectivele indicatoare, ci o comisie din cadrul primăriei. Practic, potrivit teoriei primarului, el doar a dat o semnătură pe contractul cu „hingherii”. În rest, în funcţie de problema ridicată, altcineva e de vină.
Primarul află de la jurnaişti ce se întâmplă în oraşul pe care îl conduce
Cu contractul în faţă, i-am arătat primarului că scrie negru pe alb că „prioritar la ridicare sunt vehiculele care prezintă un real pericol pentru siguranţa circulaţiei sau perturbă fluenţa traficului rutier”, însă, în realitate, multe dintre maşinile ridicate au fost săltate din locuri în care nu încurcau în vreun fel traficul, putând fi luată doar măsura sancţionării contravenţionale sau cea a  blocării roţilor. În locurile respective, erau parcate şi alte autoturisme de care însă „hingherii” nu s-au atins, fapt ce încalcă flagrant prevederile altui punct din contract, potrivit căruia este interzisă ridicarea selectivă a maşinilor. Tot în contractul cu „hingherii” de maşini se stipulează că aceştia „sunt obligaţi să poarte pe timpul activităţii o îmbrăcăminte distinctă şi inscripţionată vizibil cu însemne privind denumirea societăţii şi activitatea efectuată”, punct, la fel, nerespectat de către angajaţii firmei SC Hi Speed Recovery SRL Botoşani. Pe Calea Bucovinei şi Calea Transilvaniei, principala arteră care traversează Câmpulungul, sunt porţiuni de drum pe care alternează parcarea regulamentară cu cea interzisă, situaţii care creează aşa-zisele zone capcană, care îl pot induce în eroare pe orice conducător auto, mai ales dacă nu e din localitate şi nu ştie că „hingherii” stau la pândă. Deşi, teoretic, parcarea neregulamentară ar trebui constatată de Poliţia Locală, care, ulterior, ar trebui să dispună, dacă situaţia o impune, pe lângă sancţiunea contravenţională, şi măsura complementară de blocare a roţilor ori ridicare a autoturismului respectiv, în practică „hingherii” de maşini sunt cei care fac ture prin oraş, cu o maşină neinscripţionată, pândesc autovehiculele oprite sub incidenţa zecilor de indicatoare de interzicere a opririi, chemă repede un poliţist local şi în câteva minute saltă autoturismul. A recunoscut-o, zilele trecute, chiar şeful Poliţiei Locale Câmpulung Moldovenesc, Cristian Balan: „Au interes direct. Umblă prin oraş, urmăresc maşinile parcate neregulamentar şi ne sună pe noi. Aşa e, noi, poliţiştii locali, avem şi alte activităţi de făcut”. O altă problemă ar fi spaţiul de depozitare a maşinilor ridicate, spaţiu care ar fi trebuit să aibă cel puţin 1.000 de metri pătraţi şi în care să încapă cel puţin 30 de autovehicule. În realitate, în spaţiul respectiv, situat la ieşirea din oraş, în spatele unei spălătorii auto, fără nici un indicator de orientare, încap maxim zece autovehicule, iar suprafaţa e aproximativ jumătate din cea cerută în caietul de sarcini al licitaţiei câştigate de SC Hi Speed Recovery.
Promisiuni de edil
Toate aceste probleme par nişte necunoscute pentru primarul Gabriel Constantin Şerban, care dă impresia că le aude în premieră de la jurnaliştii Monitorului. Răsfoind printre foile contractului şi ale regulamentului activităţii „hingherilor” şi eschivând răspunsurile directe, aruncă responsabilitatea asupra consilierilor şi asupra comisiilor de specialitate din primăria pe care o conducere.Află de la propriii angajaţi că nu există o situaţie la zi cu numărul exact al maşinilor ridicate ori cu roţile blocate la hingheri. Nu are răspuns nici la punctul 12 din contract, care prevede, la aliniatul 4, că „nu se poate aplica măsura de ridicare din motive obiective, în următoarele situaţii”, printre care (la litera „h”) - „intersecţii, curbe, treceri pietoni, staţii autobuz, staţii taxi, zone pietonale”. Sunt cel puţin câteva zeci de şoferi ale căror autoturisme au fost ridicate în astfel de situaţii.Într-un final, primarul Gabriel Constantin Şerban a declarat că va cere să fie verificat modul în care îşi fac treaba „hingherii” de maşini şi  dacă se încalcă contractul între firma din Botoşani şi primărie. „Voi face o auditare a activităţii acestei societăţi şi a salariaţilor din primărie care nu şi-au făcut datoria şi la sfârşitul lunii, în şedinţa de Consiliu Local, am să prezint o situaţie clară”, şi-a luat angajamentul edilul Câmpulungului.
CITEȘTE ȘI:
 „Puştanul minune”, sperietoarea şoferilor – 100.000 $ în patru luni, sediu fantomă & minciuni în actele Poliţiei Locale