Scandal internațional cu mașinile date de Ion Țiriac medaliaților olimpici, inclusiv din Botoșani

Tensiuni majore în lumea olimpismului din România, cu două companii-gigant prinse într-un joc al orgoliilor. La mijloc, sportivii medaliați la Jocurile Olimpice de la Paris.

 

Mașini cadou și în 2020

 

Toyota, una dintre cele mai mari companii auto din lume, este partenerul oficial al Comitetului Olimpic Internațional. Și plătește sume uriașe pentru dreptul de a-și asocia imaginea cu mișcarea olimpică internațională.

 

Din 2017, Toyota România a devenit și partenerul Comitetului Olimpic Român pe plan local.

 

În baza acestui parteneriat, Toyota a oferit mașini medaliaților după Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020, potrivit golazo.ro.

 

Simona Radiș și Ancuța Bodnar (aur la dublu vâsle) au primit atunci câte o Toyota C-HR Full Hybrid, în timp ce medaliații cu argint (Ana Maria Popescu, Ciprian Tudosă, Marius Cozmiuc, Cosmin Pascari, Ștefan Berariu, Mugurel Semciuc și Mihăiță Țigănescu) au primit câte o Toyota Corolla Touring Sports Full Hybrid.

 

La începutul acestui an, mai exact pe 28 februarie 2024, conducerea Comitetului Olimpic Sportiv Român (COSR) a fost prezentă la un eveniment Toyota, prilejuit de lansarea modelului C-HR. 

 

Au participat președintele Mihai Covaliu și vicepreședintele George Boroi, plus sportivi în activitate sau foste glorii. La acel eveniment s-a anunțat faptul că și medaliații de la Paris vor primi mașini Toyota.

 

Țiriac s-a băgat în față

 

Așadar, Toyota promisese recompense consistente pentru sportivi și plănuia, în acest fel, să capitalizeze la nivel de imagine parteneriatul cu COSR.

Compania japoneză aștepta finalul Jocurilor Olimpice pentru a organiza evenimentul cu medaliații de la Paris.

 

Dar pe turnantă a apărut Ion Țiriac, care în doar câteva zile a luat tot caimacul de expunere și de impact.

 

Pe 30 iulie, imediat după ce David Popovici a câștigat cursa de 200 de metri liber la JO Paris, miliardarul Țiriac a transmis că va premia personal fiecare aur olimpic românesc cu câte o mașină Hyundai.

 

Ulterior, promisiunea s-a extins și la cei care au luat argint sau bronz, diferența fiind făcută de modelele de mașini. 

 

La câteva zile după întoarcerea sportivilor români din Franța, Ion Țiriac a organizat un eveniment spectaculos, la București, și i-a premiat pe cei 16 medaliați, după cum urmează:

  • Medalie de aur = Hyundai Ioniq 5, electric (aprox 53.000 euro)
  • Medalie de argint = Hyundai Kona (pret minim 25.000 euro)
  • Medalie de bronz = Hyundai Bayon (pret minim 20.000 euro)

Celor care au luat două medalii li s-a dublat premiul de la Țiriac, adică au primit două mașini.

 

În plus, a fost recompensată și Sabrina Voinea, cea care a terminat pe locul 4 finala de la sol, după ce a încercat la TAS, fără succes, să urce pe podium.

 

De ce s-a supărat Toyota

 

La festivitatea de la sediul Țiriac Collection din Otopeni au fost prezenți toți sportivii premiați, dar și Mihai Covaliu sau Elisabeta Lipă, foști mari campioni care, în prezent, fac parte din conducerea COSR: Covaliu e președinte, Lipă e unul dintre vicepreședinți. 

 

A fost momentul în care, spun sursele golazo.ro, cei de la Toyota România au răbufnit, simțindu-se tratați neprofesionist de către partenerii lor din COSR. 

În plus, totul a avut, evident, și o altă miză, legată de orgoliu, de rivalitate și de lupta pentru cota de piață.

 

Grupul Țiriac, care în România reprezintă și comercializează mărcile Mercedes, Ford, Jaguar, Mitsubishi, Land Rover si Hyundai, este unul dintre principalii competitori pentru Toyota.

 

Citește întregul material AICI