SCANDAL cu ramificații până la Botoșani, se cere demiterea unui mare șef de la București

Sindicaliștii solicită un control în cadrul acestei instituții, acuzând șeful de abuz.

 

Acuzații din partea sindicaliștilor

 

 

Sindicatul Național al Polițiștilor și Personalului Contractual (SNPPC) solicită, prin intermediul unui comunicat, Ministerului de Interne, revocarea șefului Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), Marius Florin Mihăilă.

 

Mihăilă, împuternicit în această funcție, este acuzat de sindicaliști că ar comite abuzuri asupra personalului IGI.

 

Aceștia susțin că șeful instituției, pe care îl poreclesc „Lukașenko”, o aluzie la dictatorul din Belarus, și-ar fi amenințat subalternii, potrivit publicației Gândul.

 

 

Unele surse din Ministerul Afacerilor Interne au declarat, pentru GÂNDUL, că Mihăilă a fost directorul de cabinet al ministrului Bode, iar ulterior, crezând că urma să fie remaniat, ministrul l-ar fi mutat șef la Imigrări pe acesta.

 

Tot potrivit acelorași surse, Mihăilă ar fi fost colegul de bancă al ministrului Bode în liceu.

 

 

Iată comunicatul, în integralitate:

 

„Urmare comunicatului și a solicitării noastre de ieri, către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, de a revoca împuternicirea, în fruntea IGI, a chestorului Mihăilă, pentru unele motive pe care le-am prezentat, deja, unul dintre posibilii fani ai lui (altfel nu se justifică gestul) a sărit, în această dimineață, la «gâtul» liderului teritorial SNPPC din cadrul IGI, chiar în biroul acestuia, deși erau de față și alți colegi, iritat, foarte probabil, de dezvăluirile făcute de SNPPC. Așa ceva nu este admis într-o instituție a MAI și vom proceda în consecință!

 

Ce s-a întâmplat, în fapt? Recent, instituția a postat o informare publică, în care (deducem noi) încearcă să justifice delegările/misiunile în cascadă dispuse cu privire la cei peste 150 de polițiști de la Imigrări (aproximativ 15% din total), care au fost delegați – în majoritatea cazurilor, câte 15 zile, în alte localități decât cele în care își desfășoară activitatea, la distanțe de cca. 500-600 km, fiind puși inclusiv să desfășoare, contrar legii, alte activități decât cele prevăzute în fișa postului. Nu a contat că este vorba despre directori sau șefi de Centre regionale, de servicii, birouri, de consilieri juridici, de lucrători în domeniul resurselor umane, financiar etc. (structuri suport care au alte sarcini, iar angajații lor nu au pregătirea profesională necesară pentru «operativ»), așa cum nu a contat nici acordul acestor oameni, care trebuie solicitat, nici OMAI 140/2016 privind activitatea de resurse umane! Ce mai contează pentru dl împuternicit legalitatea, drepturile angajaților etc.? Nici vorbă, el se comportă ca un vechil pe moșie!

 

Nu au contat nici resursele financiare cheltuite aiurea, pentru a disloca oameni din unele localități, să zicem Suceava, Constanța, Timișoara, Satu Mare, Giurgiu, Botoșani, care să fie detașați în alte capete de țară, la sute de kilometri de locul de muncă și de familie…doar pentru că așa a vrut inspectorul general vremelnic împuternicit!

 

Prezentăm materialul, din care rezultă, la un simplu calcul, «măreața» realizare, de aproximativ 0,65 verificări în teren/județ. Împărțiți cifra la 5 luni, a câte 30 de zile, apoi împărțiți rezultatul la numărul de județe. Ne și pufnește râsul cu o așa justificare…de n-ar fi trist!

 

Apropos: am spus 30 de zile, pentru că șeful IGI (știm sigur) a dat ordin verbal de a se face «acțiuni de control, pe teren», inclusiv în week-end, desi legea prevede că acestea se dispun în scris, cu justificarea lor.

 

Cerem organelor abilitate să efectueze cât mai rapid un control la Inspectoratul General pentru Imigrări, iar MAI – să prezinte public cheltuielile efectuate (pentru aceste misiuni/delegări în cascadă), atât de către IGI, cât și de IPJ-uri (care suportă unele costuri financiar-materiale, deloc neglijabile, necesare polițiștilor regionali de la Imigrări)!

 

Precizăm că motivele pentru care cerem, legal, revocarea împuterniciri chestorului în cauză, denotă faptul că drepturile/interesele profesionale și economico-financiare ale unor angajați ai acestei instituții nu sunt respectate, încălcându-se astfel  Legea dialogului social nr. 62/2011 și prevederile ,,Acordului privind raporturile colective de serviciu ale funcționarilor publici cu statut special din MAI – polițiști”, document cu valoare juridică bilaterală, semnat și asumat chiar de către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode (care are competența de a-l retrage din această funcție de răspundere), dar și de conducerile Federațiilor sindicale reprezentative la nivelul MAI.

 

În concluzie (pentru cine se întreabă de ce am emis aceste două comunicate): în calitate de organizație sindicală reprezentativă, legal înființată, semnatară a Acordului cu MAI, avem legitimitate și chiar suntem obligați să apărăm TOATE drepturile/interesele polițiștilor în relațiile de muncă statuate între aceștia și angajatori. Iar domnul inspector general (încă împuternicit) al IGI este ordonator de credite/angajator și are multiple obligații rezultate din aceste două calități – pentru care este remunerat din bani publici -, nu doar drepturi și privilegii!

 

Iar una dintre obligațiile lui este și aceea de a respecta drepturile angajaților IGI! Greșim cu ceva, domnule ministru Bode?”

 

Click AICI pentru articolul complet