„Astăzi, 19.03.2021 s-a finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul Autostrada Târgu-Neamț – Iași- Ungheni”.
Anunțul a fost făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, cu prețul de 58,8 milioane lei fără TVA.
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat în repetate rânduri că va negocia cu proiectantul care va fi declarat câștigător ca unele secțiuni, precum Tg. Frumos - Lețcani, zonă extrem de circulată în prezent, să fie predate înainte de termen pentru a fi scoase la licitația de execuție mai devreme.
Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș - Tg.Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.
Prestatorul va identifica două variante de traseu posibile și va recomanda, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabilitate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro
Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în patru sectoare, după cum urmează
• SECTORUL nr.1 - Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;
• SECTORUL nr.2 - Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28 (zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 - Km 61-km 78, respectiv DN 28 (zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 - Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești).
Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.
„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Suceava-Siret)”, se arat în documentație.
Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinde între 100km/h-140km/h. Se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.
FOTO: HotNews
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL