REVOLTA drumarilor de pe tronsonul Botoșani – Tg. Frumos: Stratul de asfalt proaspăt ”pus în operă” prezintă degradări majore

Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" solicită mai multă implicare şi responsabilitate din partea tuturor factorilor de decizie în ceea ce priveşte modernizarea DN 28B, drum naţional care leagă municipiul Botoşani de oraşul Târgu Frumos.

 

Lucrările de modernizare pe drumul Botoşani - Târgu Frumos au început în vara anului trecut, iar în zona Copălău a tronsonului aflat în construcţie au apărut degradări în stratul de mixtură asfaltică, transmit reprezentanții Sindicatului Drumarilor.

 

”Deşi investiţia nu a fost finalizată în totalitate, iar lucrarea nu a fost încă recepţionată, stratul de asfalt a început să prezinte deficiente în unele zone. Mai exact, stratul de asfalt proaspăt "pus în operă" prezintă degradări majore - fisuri transversale şi longitudinale şi cedări de terasament. Circulaţia se desfăşoară cu dificultate, din cauza acestor probleme, iar nervii participanţilor la trafic sunt întinşi la maximum!",

susţin sindicaliştii într-un comunicat de presă.

 

Potrivit sursei citate, acest drum este de o importanţă majoră pentru zona Moldovei, iar modernizarea trebuie realizată conform standardelor de calitate, cu respectarea normelor în domeniu.

 

Drumarii susţin că nu a fost justificată schimbarea consultantului, iar reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din zona Moldovei nu au supervizat activitatea firmei şi calitatea lucrărilor la care nu s-au respectat etapele tehnice şi de calitate.

 

"Nu se poate ca la o lucrare de asemenea anvergură, domnul Ovidiu Laicu, în calitate de reprezentant al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în zona Moldovei, să nu supervizeze activitatea firmei şi calitatea lucrărilor la care nu s-au respectat etapele tehnice şi de calitate a materialelor. Acest drum, după execuţie, intră în exploatarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.

Semnalăm faptul că nu a fost justificată schimbarea consultantului (inginer rezident Iordachi Cătălin), foarte bun specialist cu experienţa vastă, după ce acesta a făcut un referat de neconformitate. În locul său a fost numit Tudorache Petru, şef SDN Galaţi, aflat la mare distanţă de lucrare. Îi solicităm domnului Ovidiu Laicu să promoveze interesele CNAIR în teritoriu",

transmit sindicaliştii din CNAIR.

 

Conform proiectului, drumul care leagă Botoşani de Târgu Frumos, de circa 72 de km, trebuie lărgit, fiind necesară reabilitarea de poduri şi podeţe.

 

Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" reuneşte 4.800 de membri din cei aproximativ 7.000 de salariaţi ai CNAIR.