REVENDICĂRILE grefierilor care au protestat la Botoșani și în întreaga țară

O parte dintre grefierii de la Botoșani și-au întrerupt activitatea și au ieșit pe treptele Tribunalului Botoșani. Alți colegi s-au deplasat la București pentru a-și exprima nemulțumirile.

 

O serie dintre revendicări se referă la actualul statut profesional iar altele la remunerația financiară care este redusă în comparație cu volumul de muncă și cu diferențe extrem de mari, de la o instanță la alta, în unele județe fiind vorba chiar de 8.000 de lei în plus la salariu.

 

Revendicările pe care le aduc în atenția guvernanților au fost numerotate astfel:

 

  • Adoptarea unui statut al profesiei care să corespundă realităților din instanțe și parchete din punctul de vedere al atribuțiilor și sarcinilor de serviciu suplimentare, primite de personalul auxiliar prin regulamentele de ordine interioară ca urmare a transferului unor atribuții de la magistrați la grefieri, în urma intrării în vigoare a noilor coduri de procedură
  • Inițierea elaborării standardelor ocupaționale și a calificărilor profesionale corespunzătoare pentru funcțiile care compun categoria profesională a personalului auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și ierarhizarea funcțiilor, cu modificarea corespunzătoare a funcțiilor în COR
  • Înființarea unei direcții de specialitate în Ministerul Justiției care să reprezinte și să gestioneze din punct de vedere salarial și profesional cariera grefierilor, să coordoneze și să gestioneze resursele umane similare Direcției Tehnologia Informației sau Direcției Naționale de Probațiune
  • Reanalizarea schemelor de personal din instanțele judecătorești și parchetele de pe lângă acestea și suplimentarea acestora cu 1.000 de posturi la nivel național, prin elaborarea unor standarde pe linie de resurse umane, raportate la volumul de muncă și alți indicatori sau particularități
  • Dotarea corespunzătoare a instanțelor și parchetelor din punctul de vedere al siguranței și sănătății în muncă, în vederea îmbunătățirii condițiilor de desfășurare a activității la locurile de muncă, cu respectarea următoarelor cerințe minime:
  1. Asigurarea condițiilor de spațiu în conformitate cu normele legale de sănătate publică
  2. Amenajarea ergonomică a locului de muncă
  3. Asigurarea condițiilor de mediu în spațiile de lucru – iluminat, microclimat, o temperatură optimă în spațiile destinate activității, aerisire, igienizare periodică, cel puțin o dată la 2 ani
  4. Amenajarea anexelor sociale ale locurilor de muncă, acolo unde este cazul (vestiare, grupuri sanitare, cantine, locuri special amenajate pentru fumători), astfel încât acestea să asigure condiții corespunzătoare conform reglementărilor europene obligatorii în domeniu

 

  • Eliminarea inechităților salariale la nivelul autorității judecătorești, prin acordarea, în procent integral a sporurilor cuvenite personalului auxiliar de specialitate și conex, conform modului de calcul aplicat de CA Bacău, CA București, CA Tg. Mureș
  • Reanalizarea grilei de salarizare prevăzută pentru personalul auxiliar de specialitate și conex, în sensul corectării coeficientului de ierarhizare
  • Aplicarea disp. Art. 25 alineat 2 din Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și pentru instituțiile din sistemul de justiție – Curțile de Apel și instanțele aflate în aria teritorială, PICCJ și unitățile subordonate, DNA și DIICOT
  • Exceptarea cuantumului indemnizației de hrană și a voucherelor de vacanță de la determinarea limitei de 30% prevăzută de art. 25 alineat 1 și 2 din legea cadru 153/2017
  • Exceptarea sporului pentru condiții de muncă grele, vătămătoare și periculoase de la determinarea limitei de 30% prevăzută de art. 25 alineat 1 și 2 din legea cadru 153/2017
  • Încadrarea instanțelor și parchetelor în categoria locurilor de muncă în condiții deosebite și includerea personalului auxiliar de specialitate în categoria de muncă a persoanelor care își desfășoară activitatea în condiții de muncă deosebite
  • Pontarea orelor suplimentare efectuate de personalul auxiliar de specialitate din instanțe și parchete și exceptarea categoriei noastre personale de la derogarea impusă de OUG 114 / 2018 prin care în perioada 2019 – 2021 munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru, precum și munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează în cadrul schimbului de lucru se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.

 

DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store