„Regele microbuzelor” și autobuzul electric : ”Este bun dar nu pentru Botoșani!”

De departe scepticul zilei în plimbarea cu autobuzul electric a fost patronul societății Microbuzul, Mihai Bălan, cel care transportă zilnic locuitorii orașului cu autovehiculele care circulă în regim de maxi taxi.

 

Deși a recunoscut că autobuzul arată bine, este silențios și mai ieftin pe partea de funcționare, omul de afaceri nu dă șanse acestui proiect. Iar motivul lui este axat pe considerente financiare.


Are 21 de locuri atât cât are și un microbuz. Un microbuz costă 70.000 de euro iar acesta este 400.000 de euro. Autobuzul funcționează doar cinci ani că asta este perioada cât țin bateriile. Iar după aia trebuie înlocuit. În următorii cinci ani trebuie să mai dăm încă 400.000 de euro și în următorii 10 ani de zile cheltuim 1 milion de euro pe un astfel de autobuz electric”, a spus Mihai Bălan, după plimbarea de aproximativ 30 de minute cu autobuzul produs în Cehia.


Patronul de la Microbuzul a avut pentru o clipă imaginea viitorului privind transportul public urban din Botoșani și unde mașinile lui sunt factori de poluare.


În primul rând e o soluție pentru a diminua poluarea, numărul de mașini este din ce în ce mai mare, a mașinilor personale peste 15.000, a crescut de 10 ori numărul lor în ultimii 20 de ani, duce la blocaje în trafic, la creșterea gradului de poluare în oraș și asta ar fi una din soluții, soluție pe care toate orașele europene sunt obligate ca până în 2020 să opereze astfel de soluții”, a spus și Ovidiu Portariuc.


Pe de altă parte, Mihai Bălan a luat cu el un pliant în care se făcea reclamă la microbuze electrice dar care nu ar fi la fel de costisitoare precum autobuzele și ar avea și o durată de viață mai îndelungată.

(G.E.)

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:42013:UNDE ar urma să circule autobuzele electrice și CUM vor fi alimentate cu curent electric ]]