Reclamanţii cazurilor de malpraxis scutiţi de plată

 

Noi reglementări legislative pentru pacienţii care vor să reclame medicii, cu privire la calitatea actului medical. Una dintre noutăţi este că va fi introdus ca şi mediator între medic şi pacientul care face reclamaţia, asiguratorul.

Proiectul de lege a sănătăţii propune reglementări noi la capitolul malpraxis, care prevăd reducerea timpului în care pacientul poate fi despăgubit pentru o eroare medicală. „Acum proiectul de lege care este în dezbatere spune ca expertul să fie plătit din poliţă, deci asiguratorul trebuie să plătească expertul. La noi situaţia este un pic în coadă de peşte de exemplu, expertul spune pacientului că este malpraxis, comisia  certifică şi firma de asigurări nici măcar nu vin la mediere, o doare la bască şi spune pacientului dă-mă în judecată şi mai durează 3, 4 ani, iar mulţi dintre pacienţi se lasă păgubaşi”, a spus Doru Culiceanu, preşedintele Colegiului Medicilor Botoşani.
 Astfel pacienţii vor fi scutiţi de orice fel de plată, în caz că problema nu se rezolvă într-o perioadă de şase luni de zile prin negociere amiabilă pacienţii vor putea solicita despăgubiri patrimoniale sau morale, prin legea privind răspunderea civilă a personalului medical pentru o posibilă culpă. Doru Culiceanu a mai spus că unii dintre pacienţi nu au posibilităţi financiare pentru a-şi plăti contravaloarea  expertizei şi  că mulţi dintre ei renunţau la a mai reclama cazurile de malpraxis. În opinia, preşedintelui Colegiului Medicilor din Botoşani actuala legislaţie în ceea ce priveşte malpraxis-ul nu este fezabilă şi nu prevede sancţiuni pentru asigurator în cazul în care acesta nu se achită de obligaţii faţă de reclamant.
CITEŞTE:
 Ameninţări cu proteste de la liderul medicilor: Îi doare la bască