”Pușculița salvatoare” în 16 școli din județul Botoșani: Cum învață elevii Educație financiară – GALERIE FOTO

Inspectoratul  Școlar  Județean Botoșani,  în parteneriat cu 16 școli gimnaziale din județ, derulează, în acest an școlar, proiectul județean de Educație financiară “Viața între nevoi și resurse”.

 

11 aprilie, Ziua Educației Financiare, i-a găsit pe membrii proiectului  la lucru. Astfel, în această perioadă, Școala Gimnazială Nr.1, Corlăteni, Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Ioan Iacob” Dorohoi,  Colegiul Național „A.T.Laurian”, Botoșani, Școala Gimnazială nr. 2, Botoșani, Școala Gimnazială nr.1, Dimăcheni,  Școala Gimnazială, nr. 1 Manoleasa, Școala Gimnazială, nr.1, Leorda, Școala Gimnazială nr.1 Roma,  Școala Gimnazială Elena Rareș Botoșani, Școala Gimnazială „Patriarh Teoctist”, Tocileni, Liceul Tehnologic Todireni,  Liceul cu Program Sportiv, Colegiul Național „Mihai Eminescu”,  Școala Gimnazială nr.13,  Școala Gimnazială nr.1, Bălușeni , Școala Gimnazială nr.7 „Octav Băncilă”, au realizat pe Facebook 16 grupuri  închise de lucru, câte un grup pentru fiecare școală.

 

De asemenea, s-a creat un grup închis de lucru la nivel județean, în care, profesorii  și echipa de proiect a IȘJ Botoșani, centralizează materialele și lucrările relevante.

 

Prof.dr. Ada Alexandrina Macovei, inspector școlar general în cadrul ISJ Botoșani, subliniază faptul că „Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în calitate de instituție de coordonare a calității educației județene, își propune să asigure cadrul instituțional și managerial optim pentru consilierea și orientarea elevilor în vederea alegerii unui traseu educațional adaptat noilor educații. Deciziile financiare pot fi luate corect, fără stres, prin înțelegerea raționamentelor bancare sau asumarea comportamentelor de consum în condițiile unui  venit dat, dar, este nevoie de educație”.

 

Motivația derulării proiectului , susținută și propusă grupului de lucru de către inspectorul de științe socio-umane, prof. Ana Gabriela Tanasă, pleacă de la nevoile elevilor participanți pentru care s-au propus activități concrete privind gestionarea banilor, identificarea elementelor de siguranță ale banilor,  acțiuni de conturare a comportamentului  unui consumator rațional.

 

Mai mult, s-au avut în vedere și nevoile cadrelor didactice de a se deschide către comunitate, de a consolida relațiile cu familiile prin acțiuni comune care să dezvolte posibilitățile de trai, astfel încât, participarea la actul didactic să fie calitativă și facilă.

 

Indirect, proiectul se adresează și familiilor elevilor participanți în proiect, în vederea ameliorării consumului neadecvat de resurse financiare de către copiii acestora, familiei în ansamblul ei, cât și comunității,  ca sumă a cetățenilor care au nevoie să ia decizii financiare corecte, decizii care contribuie la creșterea calității vieții.

 

Elevii lucrează, în prezent, la “Pușculițele salvatoare/ conturile bancare”, gândite pe capitole bugetare - economii, nevoi,dorințe.

 

Activitățile vor continua  cu „Piramida nevoilor clasei mele”, „Piramida nevoilor familiei mele” , ”Piramida nevoilor personale”, „Banii  în numismatică și filatelie”, „Identificarea elementelor de siguranță ale banilor”, întâlniri cu reprezentanți ai instituțiilor locale.