Protecţia Consumatorilor ne face comisari cu un singur click: Orice neregulă va putea fi semnalată

Instituţia lucrează la o aplicaţie prin care cetăţenii pot să sesizeze nereguli.

 

De la mâncare expirată, până la electrocasnice defecte sau lipsa bonului fiscal. Orice situaţie va putea fi semnalată. Instituţia spune că apelează la această metodă pentru că e mai rapidă, dar şi pentru că are puţini angajaţi, care nu au cum să fie peste tot.

 

Protecţia consumatorilor se digitalizează. Iată cum:

 

Cristina Filip, reporter Observator: Am cumpărat acești biscuiți care potrivit etichetei sunt expiraţi de patru zile. În viitor aș putea să semnalez o situație de acest gen direct la ANPC, prin intermediul unei aplicații. Fac o fotografie biscuiților, bonului, adaug o descriere iar un comisar ANPC îmi va analiza sesizarea.

 

Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: Prin ochii cetăţenilor putem vedea şi noi neregulile ce ar trebui constatate în activitatea unor operatori economici aşa cum apar în spaţiul public filmări legate de prezenţa şoarecilor şi şobolanilor peste alimente în unele dintre magazine.

 

Instituţia are o lipsă acută de angajaţi care nu pot fi cu ochii în toate părţile.

 

Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: Din spirit civic aceştia ar putea să dea o mână de ajutor. Suntem 360 la nivel naţional, suntem aceiaşi care cercetăm de la şaormerii, la bănci, activitatea tuturor operatorilor economici.

 

Acum procesul unei sesizări este mai greoi. Plângerile se fac ori prin telefon, în timpul programului, ori printr-un formular de pe site-ul ANPC, însă doar în nume persoal, adică reclamanţii trebuie să fie ei înşişi păgubiţi, potrivit Observator.

 

(Sursa Foto – depositphotos.com)