Protecţia Consumatorilor: despăgubiri pentru produse defecte

 

Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au înregistrat în ultima săptămână două cazuri în care, nemulţumiţi de calitatea produselor pe care le-au cumpărat, doi botoşăneni s-au adresat instituţiei pentru a-şi primi banii înapoi.
Într-una din situaţii a fost vorba despre o uşă metalică care s-ar fi defectat imediat după ce a fost cumpărat în timp ce într-o alta, nemulţumirea a vizat un casetofon de maşină care s-a stricat la două zile de la intrarea în posesie. În ambele cazuri, consumatorii au fost despăgubiţi. „A reparat-o de vreo două ori şi i s-au restituit banii, el a plătit suma de 580 de lei, uşa era defectă, şi i s-au dat banii înapoi. Am mai avut un casetofon de maşină care nu funcţiona şi i s-a restituit contravaloarea plătită, adică puţin peste 100 de lei”, a declarat Nicolae Raţă, comisar în cadrul CJPC. El a mai completat că instituţia s-a confruntat cu numeroase solicitări de acest gen de la începutul acestui an şi în general oamenii mizează pe restituirea sumei plătită şi mai puţin pe sancţionarea respectivului agent economic. „Sunt multe cazuri în care sunt restituiţi banii. Pentru om contează dacă este despăgubit şi mai puţin amenda aplicată. Şi acesta este un criteriu foarte important”, a explicat Nicolae Raţă.
De la începutul anului au fost retrase de la comercializare aproape 47.000 de produse neconforme întrucât nu corespundeau condiţiilor impuse pentru sănătatea consumatorilor. În cazul despăgubirilor, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au acţionat pentru restituirea unei sume totale de 23.000 de lei, pentru produse care au fost înapoiate de botoşăneni.