Proprietarii unui parc comercial din Botoșani investesc într-un mall uriaș din București

Proprietarii parcului Stop Shop din Botoșani, parte din CPI, investesc puternic în modernizarea mallurilor din București, precum Sun Plaza, și în alte orașe mari. Planurile includ extinderi de branduri importante și atragerea de noi chiriași, consolidând poziția CPI pe piața de retail din România.

 

Geanina Ungureanu, CPI România: Rituals va deschide în Sun Plaza al doilea magazin din România.

 

Tendinţa de a reduce spaţiul dedicat alocat hipermarketurilor ancoră a fost subliniată de mai mulţi jucători din piaţa de malluri şi centre comerciale în cadrul evenimentului. Hipermarketul Carrefour (ex-Cora) din Sun Plaza, are un spaţiu alocat de 23.000 mp.

 

 

„Întotdeauna a fost o discuţie, mai ales după pandemie le aşteptam pe hipermarketuri şi supermarketuri să se decidă şi să analizeze care ar fi suprafaţa lor ideală. Au studiat şi s-au tot gândit, nu cred că au ajuns la o concluzie clară pentru că vedem că în unele locuri se micşorează. Şi noi suntem în acest proces de gândire şi proiectare. Vom vedea cum va ieşi, dar este un proiect de amploare”.

 

În ceea ce priveşte portofoliul de malluri şi centre comerciale, CPI înglobează astăzi activele Immofinanz, adică mallurile VIVO! din Cluj, Piteşti, Baia Mare şi Constanţa, respectiv un retail park Stop Shop în Botoşani, dar şi activele din porotofliul S Immo din România, adică mallul Sun Plaza din Bucureşti. Acestea s-au adăugat la centrul comercial Felicia Shopping Center din Iaşi, pe care CPI îl avea deja în portofoliu, potrivit zf.ro

 

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

 

  • Traficul are un trend pozitiv în 2024 în mallurile Sun Plaza, VIVO şi în centrul Felicia din Iaşi, în unele oraşe vedem creşteri de două cifre faţă de anul trecut, iar faţă de 2019 deja nu mai avem termen de comparaţie.
  •  
  • Continuăm ceea ce am făcut şi în anii trecuţi, am renovat mallurile, şi continuăm să investim anual un CAPEX de două cifre la nivelul milioanelor de euro şi, pe lângă reconstrucţie, renovare, schimbări de echipamente şi instalaţii, facem şi acest proiet de re-tenanting, atrăgând chiriaşi noi.
  •  
  • Continuăm la Cluj investiţia în al patrulea magazin al Primark, care se va deschide anul viitor şi în acelaşi timp în zona respectivă încercăm să îmbunătăţim cât mai mult partea de food court, avem Burger King care a intrat, încercăm să împrospătăm cât mai mult şi să fim cât mai actuali şi relevanţi, atât în ochii generaţiilor mai tinere, cât şi în ochii familiilor.
  •  
  • Investiţiile continuă şi la Felicia Iaşi, la Constanţa avem planuri foarte mari, dar şi la Sun Plaza. În următorii doi ani avem un plan de investiţii destul de mare la Sun Plaza.
  •  
  • Avem listă de aşteptare la Cluj, la Contanţa şi în Bucureşti la Sun Plaza. În următorii doi ani vom avea câteva intrări importante.
  • România are un potenţial foarte mare de atrage branduri noi. Am observat în ultimii doi ani că brandurile nu se mai duc cu religiozitate întâi spre Polonia, apoi Croaţia, Slovenia şi după aceea intră în România. Observ că din ce în ce mai multe au văzut potenţialul României. Nu mai suntem emerging country şi vin prima dată aici înainte să îşi măsoare forţele în celelalte pieţe.
  •  
  • Noi urmărim direcţia de ESG a companiei şi în această idee toate licitaţiile pe care le-am făcut acum pentru energie electrică au venit cu cerinţa de a avea 100% energie verde şi de vreo doi ani suntem aşa pe tot portofoliul, atât pe cel de retail, cât şi pe cel de office, dar şi pe hotelul Novotel, pe care îl avem în portofoliu.
  •  
  • Parcarea de la Sun Plaza este o zonă în care ne concentrăm foarte mult eforturile.
  •  
  • Sectorul mallurilor din România merge într-o direcţie foarte bună, sunt investiţii care vin în continuare în România şi nu neapărat pe partea de achiziţii, dar pe partea de investiţii în mallurile deja existente. Noi asta avem în plan în următorii cinci ani.

 

(Foto: LinkedIn)