Program de bugetar pentru muncitorii care intervin la avariile de la compania de apă, iar viitorul nu sună bine deloc  

Aproape din toate zonele orașului apar frecvent mesaje de revoltă din partea botoșănenilor cu privire la avariile care au loc la rețeaua de apă a municipiului, dar mai ales referitoare la timpul de intervenție al muncitorilor. Limita de suportabilitate a botoșănenilor a atins un grad ridicat, iar acest lucru este recunoscut chiar de șefii societății Nova Apaserv.

 

Avariile la apă ne vor enerva și în 2022

 

Cu situația aceasta botoșănenii trebuie să se obișnuiască, pentru că va fi și mai rău. Avariile zilnice se vor menține la fel de numeroase și în anul care este abia la început. Conducerea companiei de apă și canalizare, aflată în subordinea Consiliului Județean, dezvăluie faptul că în 2022 nu este preconizat să aibă loc niciun program mai amplu de investiții, pe partea de reabilitare a conductelor din oraș, care crapă aproape zilnic, în mai toate zonele.

 

Defecțiunile la conductele prin care este furnizată apa către botoșăneni au ajuns atât de „obișnuite” încât echipajele (limitate) ale operatorului intervin de urgență doar dacă sunt afectați direct utilizatorii. Adică nu mai curge apă în robinete.

 

„Când sunt avarii grave se iese și sâmbăta și duminica”

 

Așa se ajunge la situații în care există pierderi de apă neoprite în zilele de weekend pentru că echipajele ar trebui să fie plătite suplimentar, iar compania nu prea dispune de bani pentru plata orelor efectuate în afara programului de lucru.

 

„Ultima sâmbătă și duminică s-a lucrat en-gros. Se mai lucrează sâmbăta și duminica, dar pe ore suplimentare, nu este program normal. Atunci când sunt probleme mai grave, se iese și sâmbăta și duminica. Depinde de impact, dacă pierderea e mare, afectează presiuni pe la oameni, dacă sunt probleme efectiv de alimentare cu apă în casele oamenilor, se iese. Dacă apare duminică dimineață o pierdere care nu are un efect... nu poți să intervii duminică dimineață instantaneu cu echipele”,

Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA

 

 

„Înlocuim noi vreo conductă? Facem noi ceva?”

 

Astfel, botoșănenii care nu au nervii tari ar trebui să întoarcă privirea care cade pe o pierdere de apă din municipiu: „Eu am mai spus, asta cu pierderile, astea vor fi mereu. Înlocuim noi vreo conductă? Facem ceva?”, a recunoscut șeful de la Apă.

 

Dispar 20 de posturi „de birou”

 

În schimb, se depun eforturi pentru suplimentarea muncitorilor care intervin la avarii. Și să fie diminuate posturile angajaților Nova Apaserv de la birouri.

 

Noul Consiliu de Administrație s-a întrunit în ședință luni, 17 ianuarie 2022, și s-a venit cu o propunere de modificare a organigramei.

 

„S-a propus o nouă organigramă cu stat de funcții care acum pleacă spre avizare la ADI Aqua. Urmează să aibă loc un nou CA, prin care să fie aprobată noua organigramă. Posturile sunt mai puține, pe vechea organigramă aveam 551, acum sunt vreo 520. Acesta este primul pas, este o propunere de 520 de posturi, urmează să fie aprobată”,

Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA

 

Infuzie de 2 milioane de euro

 

La vârful Consiliului Județean, reprezentantul în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), care este vicepreședintele Dorin Birta, susține că a participat la o serie de negocieri cu reprezentanți ai Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru refinanțarea creditului de peste 7 milioane de euro, contractat în 2012.

 

Iar banii să fie folosiți pentru contori inteligenți prin care să fie crescute încasările societății pe apa vândută, dar și pentru achiziția de utilaje cu care să se intervină la avarii. În condițiile în care cele utilizate la acest moment sunt închiriate, iar plata se face mai mult pe staționare decât pe intervenție efectivă.

 

„Apometre inteligente și utilaje în mod special. Avem în vedere trei buldoexcavatoare, două Vome (utilaj de desfundat canalizări, n.r.), așa se cheamă utilajele respective, un tăietor de asfalt, tot ce este necesar. Era o situație la Botoșani, mașina era la Dorohoi. Alta era închiriată, defectă și pentru a evita contractele de închiriere care, din punctul meu de vedere sunt păguboase”,

Dorin Birta, reprezentantul CJ în AGA

 

 

Astfel s-ar diminua cheltuielile cu aceste contracte de închiriere unde „sunt sume destul de mari, dacă în proporție de 80% se mergea pe utilaje închiriate și avarii foarte multe”.

 

Pe de altă parte, acolo unde s-a făcut o recontorizare a consumului de apă, facturile s-au dublat sau chiar triplat, după caz.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store