Profesori din Botoșani formați la Praga și Budapesta – FOTO

Cursurile au fost realizate în cadrul unui proiect Erasmus.

 

În perioada 26 noiembrie 2023 - 1 decembrie 2023, în cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus nr. de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000060615, Program Erasmus+, acțiunea cheie 1, Mobilităţi, Educaţie şcolară (SCH), implementat de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani în calitate de beneficiar/coordonator de consorțiu, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, 5 școli din mediul rural din județul Botoșani au avut parte de o experiență educațională deosebită prin participarea cadrelor didactice la două cursuri de formare, privind utilizarea tehnologiilor informaționale și comunicațiilor (TIC) în educație, desfășurate la Praga și Budapesta. 

 

La aceste cursuri au participat 15 cadre didactice din următoarele unități de învățământ din consorțiu: Școala Gimnazială Nr. 1 Românești, Școala Gimnazială Nr. 1 Călărași, Școala Gimnazială Nr. 1 Răchiți, Școala Gimnazială Nr. 1 Santa Mare și Școala Gimnazială Nr. 1 Văculești.

 

Programele de formare au fost concepute pentru a explora și implementa modalități inovatoare de integrare a tehnologiei în procesul de predare-învățare. Participanții au avut acces la resursele și practicile de ultimă generație din domeniul tehnologiei educaționale, contribuind astfel la creșterea nivelului de competențe digitale în rândul cadrelor didactice.

 

În cadrul cursurilor desfășurate la Praga și Budapesta, formarea și interacțiunea dintre cadrele didactice și experții internaționali a fost facilitată prin ateliere practice, discuții și activități de grup, consolidând astfel o rețea durabilă de colaborare.

 

Nu au lipsit nici activitățile de promovare a interculturalității care au avut ca obiective cunoașterea locurilor vizitate, a tradițiilor și a culturii locale. Activitățile au oferit oportunități cadrelor didactice de a interacționa cu locuitori locali și de a se familiariza cu sistemele educaționale din cele două țări.

 

Pe parcursul formărilor, au fost create și diseminate materiale educaționale digitale, care vor fi ulterior integrate în lecții, contribuind și evidențiind rolul important al tehnologiei în procesul educațional.

 

Cursurile au oferit idei creative pentru incluziunea și motivarea elevilor prin metode inovatoare, prin utilizarea tehnologiilor informaționale și comunicațiilor (TIC) în educație.

 

Proiectul de Acreditare Erasmus 2022-1-RO01-KA121-SCH-000060615, Program Erasmus+, acțiunea cheie 1, Mobilități, Educație școlară (SCH), implementat de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, reprezintă un exemplu elocvent al modului în care programele Erasmus+ contribuie la îmbunătățirea calității educației prin facilitarea schimburilor de experiență și de bune practici la nivel internațional.