Procurorii DNA Suceava, a doua descindere la sediul DSVSA pentru cumpărături făcute în mandatul lui Mihai Țurcanu

La o lună și o zi de la primele descinderi care au fost efectuate la sediul Direcției Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA), procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție (DNA) Suceava au revenit la Botoșani.

 

DNA, din nou la DSVSA

 

Marți, 14 iunie 2022, la primele ore ale dimineții, ofițerii judiciari se aflau în biroul care în trecut a fost ocupat de Mihai Țurcanu, fostul director al DSVSA Botoșani, care se află în prezent sub control judiciar.

 

Mihai Țurcanu ridicat de DNA în puterea întunericului, după 12 ore de percheziții învăluite în tăcere! Ar fi vizat de patru infracțiuni – VIDEO & GALERIE FOTO

 

Procurorii caută mobilierul 

 

Neoficial, DNA ar fi revenit după o nouă serie de documente, dar și pentru a verifica efectiv una dintre achizițiile asupra căreia planează suspiciuni de nelegalitate.

 

Este vorba despre mobilierul furnizat de către firma M Design din Botoșani în decembrie 2020, a cărui plată, care se ridică la suma de 130.000 de lei, a fost autorizată de Mihai Țurcanu în calitate de șef al instituției.

 

Ar fi fost vorba despre o achiziție directă prin care compania menționată urma să furnizeze instituției obiecte de mobilier, dar care nu ar fi fost livrate la data achitării. Ori procurorii DNA s-au întors la DSVSA tocmai pentru a verifica efectiv dacă există sau nu respectivul mobilier despre care ulterior s-ar fi transmis că era depozitat prin vreo magazie.

 

Pentru a justifica plata, Mihai Țurcanu ar fi încheiat un proces-verbal în care a atestat în fals că produsele fuseseră livrate în totalitate, după care a semnat dispoziția de plată, fără drept, în locul reprezentantului compartimentului de specialitate din cadrul instituției.

 

POVESTEA descinderilor la DSVSA: Mihai Țurcanu acuzat că ar fi forțat două angajate să favorizeze o firmă la o licitație

 

Ofițerii DNA se aflau marți dimineață însoțiți de juristul DSVSA, precum și membrii comisiei de recepție care a fost stabilită la momentul finalizării achiziției. S-ar fi verificat documentele aferente și obiectele de inventar.

 

„Nu știu exact toate detaliile, au prezentat o hârtie, dar nu vă pot da detalii, dosarul este la ei”,

 

Teodor Harabagiu, director executiv interimar DSVSA

 

„Este o perioadă dificilă, nu numai partea cu DNA-ul”

 

Dr. Teodor Harabagiu a primit prin ordin al președintelui ANSVSA atribuțiile de conducere cu o valabilitate de șase luni, în perioada 15 iunie – 15 decembrie 2022.

 

A preluat instituția într-o perioadă dificilă pe fondul anchetei DNA care cercetează activitatea fostului director, dar și în contextul conflictului din țara vecină.

 

„Este o perioadă dificilă, nu numai partea cu DNA-ul, dar este o perioadă mai greoaie ținând cont de contextul actual, inclusiv faptul că o să avem o activitate mai mare pe partea de vamă, de punct de intrare în țară alături de sprijinul pe care vrea să-l dea Guvernul României pentru tranzitul de cereale din Ucraina. Deci, vom avea o parte din personal ocupat, e posibil să facem 24/24 și atunci o parte din personal va fi prins în activitatea din Stânca - Costești”,

Teodor Harabagiu, director executiv interimar DSVSA Botoșani

 

Noul director a mai arătat că este și perioada concediilor, însă activitatea din cadrul instituției, chiar într-un context „destul de agitat și aglomerat”, se dorește a se desfășura în limite normale.