Discuțiile pentru concretizarea unui protocol de colaborare au avut loc în sala Primăriei Botoșani, invitați fiind doi dintre directorii de la societatea Nova Apaserv.
Gabriel Cîrlan a venit însoțit de Romeo Obuf care coordonează partea de exploatare iar de cealaltă parte a mesei s-au regăsit primarul Cosmin Andrei împreună cu secretarul general, Ioan Apostu, Mirela Gheorghiță, directorul economic, Cătălin Fetcu, directorul de dezvoltare al Primăriei dar și alți funcționari de la serviciul patrimoniu.
Ideea a fost ca în oraș să nu mai existe gropile cauzate de avariile înregistrate la rețeaua de apă și canalizare și să se intervină în termen mai rapid pentru eliminarea disconfortului.
„Nu mai putem aștepta cum am făcut pe Aleea Curcubelului. Am așteptat, am așteptat...regulamentul ne-ar fi dat posibilitatea să acționăm și altfel dar nu am fi ajuns la niciun rezultat, tot aceeași situație ar fi fost dacă interveneam. În acest sens avem două probleme, întâi să ne spuneți dacă sunteți de acord și apoi să ne spuneți dacă se poate”,
Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani
Propunerea a fost agreată de noul director de la compania de apă care a explicat că situația a fost cauzată de cunoscutele probleme financiare ale societății care au dus la neplata unor facturi către constructorul Conrec, cel care se ocupă de refacerea carosabilului.
Restanțe care se ridică undeva la 300.000 de lei și care probabil vor fi reeșalonate.
„Promisiunea de la Conrec este că de luni se apucă de treabă. Am făcut o intabulare a avariilor care sunt, am fost și am discutat cu ei, oamenii au înțeles, urmează să se facă o reeșalonare a datoriilor și să începem să plătim ușor ce se întâmplă și ce s-a întâmplat. Și se apucă de treabă. Nu știu dacă pot să asfalteze, dar măcar...noi am încercat să aducem la nivel să nu încurcăm traficul. Este okay propunerea dv. dar era discuția despre plată. Dacă ei au deschiderea și înțelegere și se apucă de treabă, este bine”,
Gabriel Cîrlan, director SC Nova Apaserv SA
sunt la acest moment nerefăcute în municipiul Botoșani, centralizate după numărul de comenzi date spre Conrec
„În cazul în care sunt presiuni de la populație, noi putem merge să dăm comandă la Conrec să repare groapa făcută de dv., ne facturează distinct, plătim noi, iar noi facem compensare din suma pe care o datorăm către dv.”,
Mirela Gheorghiță, directorul economic al Primăriei Botoșani
Una dintre soluții, având în vedere temperaturile scăzute care nu permit turnarea de asfalt, ar fi cea practicată de municipalitate, prin care gropile se pot acoperi cu pavele.
Mai ales că cetățenii nu primesc bine explicația cu sezonul rece când nu se poate face asfaltare din cauza temperaturilor apropiate de îngheț.
„Mai este un aspect. Dlor au negociat un contract cu Conrec la niște prețuri. Noi, lucrările pe care le avem sunt la alte prețuri”, a intervenit și Cătălin Fetcu, directorul de dezvoltare al Primăriei.
Plata urmează a se face la prețul negociat în contract de ambele părți, Primărie și Nova Apaser, Conrec urmând a emite factura în funcție de cine a cerut comanda.
Municipalitatea urmează să suporte costurile pentru acoperirea avariilor cauzate de Nova Apaserv în cazuri excepționale, nedorindu-se a se face o regulă generală în acest sens.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: