Prefectul s-a dus în control la Vama Stânca, la primele ore ale dimineții: CÂTE tiruri au intrat noaptea trecută  – GALERIE FOTO

Prefectul județului Botoșani, Sorin Cornilă, a ajuns în această dimineață la ora 7:00 în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca Costești.

 

Vizita a avut ca scop evaluarea situației referitoare la fluxul de trecere a frontierei de către camioanele cu marfă.

 

”Capacitatea de procesare a camioanelor este în creștere, pe parcursul nopții trecute au fost îndeplinite formalitățile vamale pentru 21 de camioane, față de noaptea precedentă când nu s-a lucrat, deoarece programul reprezentantului Direcției Sanitar Veterinar și pentru Siguranta Alimentară era doar până la ora 20:00”,

Sorin Cornilă, prefectul județului

 

Cerința sa ca medicul DSVSA să lucreze și pe timpul nopții a fost îndeplinită.

 

Mai departe...

 

„Reprezentanții Biroului Vamal de Frontieră Stânca Costești urmează să se organizeze mai bine, asta aștept de la ei și asta le-am solicitat, monitorizez în continuare evoluția, fiind o situație în dinamică. Îmi doresc ca pe parcursul zilei de astăzi să avem o îmbunătățire în comparație cu zilele anterioare. Din păcate, logistica de aici nu este pentru un flux foarte mare de tranzit. Încerc să găsesc soluții împreună cu cei de la Vamă și de la Poliția de Frontieră ca să fluidizăm această trecere pe barajul de la Stânca-Costești, baraj care este un obiectiv strategic motiv pentru care nu este permisă staționarea”,

Sorin Cornilă, prefectul județului

 

De aceea este o sincronizare între cei de la Punctul de Trecere a Frontierei Stânca Costești cu omologii din Moldova și tranzitul se face regulat într-un număr de 5 camioane, după care se procesează și se dau drumul la următoarele.

 

Camioanele stau la Punctul de Trecere a Frontierei de la Costești Republica Moldova, sunt procesate, verificate, după care intră într-o zonă de așteptare și după sincronizare, trec pe acest baraj, sunt verificate la Stânca și merg mai departe.

 

Tranzitul frontierei de stat de către camioanele ce transportă cereale implică verificări făcute de Poliția de Frontieră, Vamă, DSVSA și un broker. Dacă șoferul camionului are toate documentele în regulă, tot procesul de verificare durează aproximativ 40-45 de minute.