Podul pentru o rută mai rapidă Botoșani – Suceava ar putea fi circulabil în acest an - FOTOGALERIE

Susține primarul sucevean Ion Lungu, după ce o parte din grinzile podului au fost aduse, noaptea, de la Iași, iar în urma unor discuții cu constructorul a primit asigurări că lucrările sunt în termen și că ar putea avansa astfel încât spre finalul verii sau în toamnă să fie dat în folosință noul pod.

 

Lucrările sunt finanțate dintr-un credit accesat de Primărie cu ani în urmă, nefiind probleme cu plata facturilor. După finalizarea lucrărilor la Podul Unirii vor fi organizate licitații pentru proiectarea și execuția unor porțiuni de drum de la pod spre ieșirea din Suceava către Salcea și de la pod către intersecția cu Traian Vuia, acestea urmând să constituie o „mini-rută” ocolitoare. In funcție de viteza cu care se lucrează și de calitatea lucrărilor, dar și de asigurarea surselor de finanțare, Primăria ar putea lua în calcul realizarea altor lucrări de acest gen, într-o conferință care a avut loc luna trecută Ion Lungu admițând că Suceava are nevoie de mai multe poduri.

 

Noul pod care se construiește pe râul Suceava în vecinătatea fostei gropi de gunoi a orașului va putea fi dat în folosință anul acesta. Primarul Ion Lungu a avansat această perspectivă optimistă după ce, în noaptea de miercuri spre joi, 13 iunie, au sosit de la Iași grinzi de 24 de metri ale podului. Transporturile agabaritice nu au întâmpinat dificultăți și, prin urmare, grinzile au ajuns la destinație, iar primarul Ion Lungu, după o discuție cu constructorul și o vizită la fața locului, a concluzionat că există această posibilitate.

„Suntem în grafic cu lucrările ce se execută la Podul Unirii (noul pod peste râul Suceava care se face în apropiere de fostul CET – n.red.). S-au adus primele 6 grinzi din beton de 24 metri lungime, urmează ca până la sfârșitul săptămânii să fie aduse toate grinzile. Se lucrează foarte bine la al doilea pilon. Sunt șanse reale să circulăm pe pod în acest an. Doamne-ajută!”, a anunțat primarul Ion Lungu pe contul său de Facebook.

Oficial, perioada de realizare a podului este de 24 de luni de la data semnării contractului, respectiv de la 19 decembrie 2018 la 19 decembrie 2020, relatează obiectiv de Suceava. Totuși, termenul de realizare a lu­crărilor, asumat de constructor la demararea lu­crărilor, este de 16 luni. Lucrările la Podul Unirii au demarat la jumătatea lunii aprilie, în prezența primarului Ion Lungu și a președintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

„Podul este vital pentru municipiul Suceava să putem construi încă un ax principal de circulație”, a afirmat Ion Lungu la inaugurarea lucrărilor.

Viitorul pod face parte din ruta alternativă din Suceava spre Botoșani. El este realizat pe traseul rutei ocolitoa­re care va fi amenajată pentru descongestio­na­rea traficului în zona marilor centre co­merciale. Şoseaua include podul și traseul propriu-zis, în lungime de 4 kilometri. Ruta alternativă începe de pe strada Apeductului, traver­sează Pârâul Cetății și ajunge la noul pod peste râul Suceava, de unde ajunge în strada Energeticianului, iar de aici se va trece calea ferată și apoi se va face legătura cu DN 29.

 

Proiectul tehnic al Podului Unirii a fost elaborat de firma botoșăneană Comir, iar firma constructoare este Cornelius Floor din comuna botoșăneană Roma, ea fiind liderul asocierii. Investiția costă peste 4,2 milioane de lei, fără TVA, iar banii sunt asigurați de municipalitate dintr-un credit. Noul pod va avea o lungime de 104,4 metri și o lățime totală de 11,20 metri. Podul Unirii nu a fost proiectat cu patru benzi pentru că structura actuală a străzii Apeductului nu permite încă patru benzi De asemenea, după Podul Unirii există încă două variante de drum care vor putea fi folosite, una care ajunge la Şcoala Generală Plopeni și o alta spre Stația CFR Văratic.

 

În ceea ce privește costul mini-rutei alternative Suceava – Botoșani, inclusiv noul pod, se va ridica la valoarea de aproximativ trei milioane de euro, conform unor estimări empirice ale primarului Ion Lungu, care crede că ar mai fi necesare încă două milioane de euro pentru finali­zarea tronsonului de drum din artera principală a Sucevei până la Podul Unirii (pentru care mai este necesar circa un mi­lion de euro) și a tronsonului de drum de la Podul Unirii spre drumul național DN 29, într-o zonă ­si­tuată la ieșirea din Burdujeni spre Plopeni.

 

Aprecierea cu privire la suma de două milioane de euro îi aparține primarului și se bazează, după cum a spus el, pe experiența sa cu privire la alte lucrări derulate de când este primar. Totuși, edilul a precizat că este în lucru un studiu de fezabilitate – după cum a explicat edilul, deocamdată sunt în derulare studii geo și topo (fără de care nu poate fi realizat un studiu de fezabilitate) – și speră ca această documentație să fie finalizată în prima jumătate a anului pentru ca apoi să poată exista o estimare mai clară a costurilor și să fie licitate lucrările. Potrivit edilului, se va merge pe aceeași formulă ca la Podul Unirii, în sensul că va fi licitată proiectarea și execuția în cadrul aceleiași proceduri de achiziție publică.
 

 

DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store