Podul construit în urmă cu aproape 100 de ani va fi demolat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna cu Freyrom contractul pentru noul pod peste Siret de pe DN 29 D Suceava – Dorohoi, atribuirea contractului de 43 de milioane lei fiind posibilă după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația ARL Cluj (parte a grupului Strabag).

 

Podul peste Siret de la Zvoriștea, construit în 1933 este într-o stare avansată de degradare, nu a fost niciodată reabilitat în cei 91 de ani de utilizare, iar CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Iași a reușit să obțină finanțarea europeană nerambursabilă (40%) prin Programul Transport. Podul peste Siret face legătura între județele Suceava și Botoșani.

 

La licitația lansată în martie 2024, CNAIR a primit șapte oferte, în august a desemnat câștigătoare Asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions cu o ofertă de 43,5 de milioane lei, dar constructorul ARL, clasat pe locul II, a depus contestație la CNSC invocând prețul ofertei „neobișnuit de scăzut” comparativ cu valoarea estimată a CNAIR de 70 milioane lei, conform documentelor publice pe care le-a consultat Economedia.

 

Contractul are o durată de 36 de luni, 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Podul nou va avea o lungime de 173 metri, 5 deschideri, o deschidere principală în arc metalic peste Siret și grinzi prefabricate pentru celelalte deschideri. Lățimea totală va fi de 11,8 metri, iar carosabilul de 7,8 metri cu o bandă/sens. De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie în aval de 340 de metri lungime.

 

„Elaborare DTAC, PTE, Asistenta Tehnica pe perioada executiei lucrarilor si executie lucrari la obiectivul „Pod DN 29A km 22+859””, se arată în SEAP.

 

 

 

Decizia CNSC pentru Podul Siret: