Ploaie de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor la curentul electric

 

Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au fost asaltaţi în ultima perioadă de un număr însemnat de botoşăneni care au depus reclamaţii cu privire la unele avarii la energia electrică. Aceste întreruperi de curent au fost cauzate de furtunile care au avut loc în ultima săptămână de zile.
Nu mai puţin de 20 de plângeri au fost depuse împotriva furnizorului de energie electrică, cu privire la căderea curentului în mai multe localităţi din judeţ. Comisarii de la Protecţia Consumatorului susţin că, au fost nevoiţi în cele mai multe dintre cazuri să le explice reclamanţilor faptul că, astfel de avarii nu sunt remediate pe loc. Şi asta deoarece, potrivit legii energiei electrice, echipajele furnizorului de energie electrică au la dispoziţie 12 ore pentru intervenţii în mediul urban, 24 de ore pentru cele din mediul rural, respectiv 72 de ore în cazul în care sunt înregistrate condiţii meteo deosebite. „În această perioadă după cum ştiţi a fost avertizare Cod Galben care a cuprins judeţul nostru. Au fost foarte multe avarii şi întreruperi de energie electrică, mai ales în mediul rural. Au fost anunţate de către cetăţeni, vin la noi cu plângerile, noi încercăm să le explicăm standardele de intervenţie a e.ON-ului”, a declarat Alexandru Zarug, comisar şef CJPC. Chiar şi dat fiind faptul că, pentru remedierea avariilor sunt prevăzute o serie de intervale de timp pentru intervenţii, oamenii s-au plâns de faptul că, li se strică produsele alimentare pe care le ţin în frigidere.
Reclamaţii „cu bumerang” la Protecţia Consumatorilor
Paradoxal, botoşănenii care au depus sesizări la CJPC, pot fi la rândul lor sancţionaţi de E-on. Şi asta deoarece, potrivit aceleiaşi legi a energiei electrice, în situaţiile în care se constată că, o avarie este produsă din cauza vegetaţiei prea bogată din apropierea reţelei, vina nu aparţine furnizorului de energie electrică. Potrivit prevederilor acestui normativ, toaletarea copacilor revine în sarcina proprietarului, în cazul unui imobil privat, sau primăriilor în cazul în care este vorba despre domeniul public. „Sunt locuri în judeţ care şi în acest moment sunt apeluri telefonice şi în care cetăţenii ne întreabă de ce nu s-a remediat avaria. O altă scuză cu care vine e.ON-ul este faptul că vegetaţia este crescută foarte abundent, nu a mai avut nimeni grijă să toaleteze copacii de pe marginea reţelelor şi care intră în obligaţia primăriilor dar şi a proprietarilor”, a mai spus Alexandru Zarug. În consecinţă, legea energiei electrice prevede sancţiuni cuprinse între 100 şi 1.000 de lei pentru persoane fizice, în timp ce în cazul celor juridice, amenda minimă porneşte de la 20.000 de lei.