Administratorul unei pensiuni din Botoșani a avut parte de o săptămână plină de frustrări din cauza unei comenzi neonorate.
A încercat să se adreseze instituțiilor statului și a realizat că singura modalitate de a beneficia de eventuale daune ar fi să deschidă un proces în instanță.
Un alt motiv pentru care a dorit să prezinte public ce i s-a întâmplat a fost acela, ca de greutățile pe care le-a întâmpinat, să nu aibă parte și alți clienți.
Tudor Bucșinescu administrează de mai mulți ani Pensiunea „Fata Verde” din localitatea botoșăneană Șoldănești.
O închiriază pentru petreceri private destinate persoanelor adulte sau la final de săptămână găzduiește tabere pentru copii.
Și la finalul acestei săptămâni a avut un grup de peste 20 de copii programat pentru a-și petrece weekendul în aer liber. A constatat că pentru prepararea mesei era necesară achiziția unei friteuze astfel că s-a deplasat la magazinul de electrocasnice din sediul fostului Lidl de la Botoșani, în zona Gării.
Cum aparatul nu se afla disponibil în magazin a efectuat o comandă online, primind asigurări că în ziua de miercuri, cel târziu joi, produsul putea fi ridicat. A achitat și a așteptat să fie contactat de angajații magazinului. Doar că aparatul nu a mai ajuns în termen și astfel s-a deplasat la Botoșani pentru a cere lămuriri.
A constatat că friteuza nici măcar nu era plecată de la furnizor. Nemulțumit că deja se apropia ziua sosirii copiilor, a solicitat să-i fie returnată suma plătită. Lucru care nu s-a întâmplat, ba mai mult, Tudor Bucșinescu susține că a fost tratat necorespunzător de angajații magazinului care ar fi trebuit să aibă măcar decența de a se adresa respectuos.
„Acum că s-a întâmplat, se mai poate întâmpla oricui. Numai că atitudinea lor arogantă, aroganța lor și faptul că, uitați, am un grup de copii acum și nu mă mai încadrez în timpul pe care l-am promis și faptul că pur și simplu te tratează cu indiferență și cu aroganță m-a dat peste cap, vă spun sincer...
Când m-am dus joi dădeau din umeri că nu am fost atent când m-a sunat curierul. Nu m-a sunat niciun curier, nici măcar nu a plecat de acolo de unde l-au trimis ei. Sau, mă rog, nici măcar apelul nu a plecat. Și faptul că nici banii nu mi i-au dat, abia ieri după amiază m-au sunat să-mi dea banii, să mai fac un drum la Botoșani. Eu locuiesc la Șoldănești, vă dați seama, am aici o grămadă de treabă, trebuie să fac mâncare la copii și câte altele, să las toată treaba să mai merg o dată la Botoșani”,
Tudor Bucșinescu, administratorul pensiunii
A încercat să depună o plângere la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) însă nu a avut mai mult succes.
„Sunt câteva magazine mari care pur și simplu sfidează clientul. Și m-am dus la Protecția Consumatorilor și cei de acolo mi-au spus că sunt persoană juridică și nu mă pot ajuta. Și atunci, cu cine, să mă dau în judecată pentru o friteuză, ce să fac?. Nu e valoare mare, dar importanța ei era acum să fac mâncare acum, eu m-am angajat cu niște timp, cu niște ore, copiii aleargă, sunt flămânzi”,
Tudor Bucșinescu, administratorul pensiunii
Botoșăneanul susține că probabil ar fi tratat situația cu mai multă ușurință dacă ar fi văzut o atitudine corespunzătoare la angajații magazinului.
Și că își dorește să tragă un semnal de alarmă asupra a unor astfel de practici, mai ales într-un context economico-social în care se pune accent pe drepturile consumatorilor.
„Nici scuze nu mi-au cerut, s-au uitat la mine ca la ultimul om: bine, că noi mai avem 120 de magazine, avem procedură....Și zic: dle, dați-mi banii înapoi dacă vedeți că am plătit și nu e pe drum, nu e nicăieri. Îmi luam din altă parte, că mai sunt magazine”,
Tudor Bucșinescu, administratorul pensiunii
Reprezentanții magazinului au fost informați de către jurnaliștii Botoșăneanul despre acest incident. Nu au putut oferi detalii, necunoscând în detaliu situația și au promis că vor reveni cu un punct de vedere concret, în urma unei sesizări scrise, care a fost transmisă ulterior.