PERLE de la simulare: Nu se poate să iubești o târfă 

După rezultatele dezastruoase ale elevilor de gimnaziu care au susţinut simularea Evaluării Naţionale, profesorii se aşteaptă la rezultate foarte slabe şi la simularea Bacalaureatului. Tezele elevilor de la proba de Limba Română, pe care au susţinut-o luni, sunt pline de greşeli şi exprimări ce pot concura cu succes la titlul de „perle”, scriu reporterii de la Adevărul.

 

”Eu vorbesc cu prietenii pe facebook, stau la chat cu ei”

Pe lângă greşelile gramaticale, confuzii şi exprimări nefericite, elevii, la fel ca în anii trecuţi, au avut şi mesaje pentru corectori.  
E profundă tema poeziei, nu îţi poţi da seama de ea, poetul e cam visitor şi se stinge uşor-uşor în lume”. ”Versurile au la bază jertfa, fiind cum am spus mai sus o bijuterie, trebuie să cadă în noapte şi să se stingă în roua rozelor”. ”Eu nu utilizez internetul pentru cărţi, eu vorbesc cu prietenii pe facebook, stau la chat cu ei, îmi caut prieteni noi, mai dau cate un like din cand în când când vad că cate un scriitor care postează ceva pe perete, dacă e smecher dau şi share”. ”Cartea nu este promovată pe internet, aştia în fiecare an greşesc subiectele”. ”Stefan Gheorghidiu era frustrat, nu se poate sa iubesti o târfă, aia vroia bani mai ales ca a dat de ăla la Odobeşti. Ce prost stă după fundul femeii?”. ”În opinia mea romanul ,,Moromeţii’’ are la bază tema iubirii dintre Ştefan si Ela”. ”Romanul Ion cuprinde 6 părţi adică 6 cărţi şi a fost scris în 17 zile, semn că va sfârşi grav Ion. A fost omorat cu o furca care o ţinea tatăl Anei în grajd”. ”Legile sunt date de proştii ăştia de la conducere” ”Stefan era student la Religie şi Ela la conservator, el voia să studieze şi medicina dar l-a luat războiul şi a trebuit să o lase în grija lui domnul x”.

Pe Florica o ardea în coceni iar pe Ana pe după sobă”

Dimensiunea temporală se referă la locul desfăşurării acţiunii în aceasta poezie. O primă trăsătură a genului liric o reprezintă momentele subiectului, expoziţiunea prezintă un apus de soare”. ”Legile sunt date de proştii ăştia de la conducere. E bună dacă e promulgată de cine trebuie, dacă nu să ne lase dracu cu politica lor”. ”Oricum nota nu se trece în catalog, vă pupă fratele vostru” ”Roman psihologic, parcă e Ion, am învatat genul liric, sau drama Ion”. ”Rebreanu are surse gârlă de aceia a scris în 25 de ani, nu a ştiut ce să aleagă”. ”Florica era o fată cam bună pentru Ion dar asta era înfometat după pământ, o scenă reprezentativă o constituie atunci când se culcă pe pământ şi se trezeşte să –l sărute”. ”Pe Florica o ardea în coceni iar pe Ana pe după sobă, bun băiat, destept, Ion se aseamană cu băieţii care stie ce vor de la o femeie, nu iubire”. ”Oricum nota nu se trece în catalog, vă pupă fratele vostru”. ”Sensul conotativ pentru cuvântul frunte este metafora”.

În ceea ce priveşte cel de-al treilea subiect primit de elevii de clasa a XII-a, ei au fost nevoiţi să redacteze un eseu de 600-900 de cuvinte despre „particularităţile de construcţie a unui personal dintr-un text narativ studiat aparţinând lui Liviu Rebreanu sau George Călinescu”, mai scrie sursa citată. Şi cei de la Uman au primit la primul subiect o poezie la care au avut de rezolvat nouă cerinţe. La subiectul al II-lea au avut de redactat un text argumentativ despre rolul internetului în promovarea unei cărţi, iar la subiectul III au avut de făcut un eseu despre relaţia dintre două persoanje dintr-un roman psihologic sau unul al experienţei.