PENSIA pe caz de boală: ACTELE necesare și UNDE se depune dosarul

Mulți dintre angajații care se pensionează pe caz de boală au de înfruntat elemente grele ale birocrației înainte de a obține pensionarea respectivă.

 

Procedura de pensionare pe caz de boală

 

Numărul de pensionari din România este în continuă creştere. Dacă cei mai mulţi dintre români se pensionează pentru că au atins vârsta necesară şi îndeplinesc condiţiile de pensionare, există şi români care se văd nevoiţi să se pensioneze pe caz de boală.

 

Şi, pentru că birocraţia din România continuă să fie o mare problemă, românii care trebuie să se pensioneze pe caz de boală au de alergat mult şi bine pe la instituţiile statului, chiar dacă vorbim, evident, de persoane care au afecţiuni ce le împiedică să mai depună efort într-un fel sau altul, scrie Ziarul Unirea.

 

În principiu, pentru a obţine pensionarea pe caz de boală, primul pas pe care trebuie să-l faceţi este să depuneţi o cerere la Casa Judeţeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii. Evident, cererea respectivă ar urma să fie însoţită de mai multe documente care să ateste starea de fapt.

 

Mai departe, autorităţile ar trebui să stabilească o comisie care să verifice dacă documentele respective sunt veridice şi suficiente şi dacă, într-adevăr, se impune ca solicitantul să fie pensionat pe caz de boală.

 

Lista de acte necesare la dosarul de pensionare pe caz de boală

 

Ca de fiecare dată şi în cazul pensionării pe caz de boală vorbim despre un dosar plin cu acte necesare de a fi prezentate în faţa autorităţilor. Începem în mod clasic, cu cererea tip pentru solicitarea pensionării pe caz de boală şi cu cartea de identitate şi certificatul de naştere.

 

Continuăm cu carnetul de muncă, carnetul de muncă pentru membrii CAP, acte privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, actele de stare civilă, livretul militar, diplomă de absolvire a învăţământului universitar, adeverinţă din care să rezulte perioada studiilor, adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent, adeverinţă privind condiţiile de muncă deosebite sau speciale, etc.

 

Şi, ca să fiţi pregătiţi pentru orice, se recomandă să aveţi şi copii după actele respective, chiar dacă acestea nu sunt solicitate.

 

Dosarul se depune la Casa de Pensii

 

Dosarul cu documentele prin care se solicită pensionarea pe caz de boală se depune, în mod normal, la Casa Judeţeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii. Mai departe, totul depinde de o comisie întocmită de autorităţi, comisie condusă de un medic specialist în boala pentru care se solicită pensionarea.

 

Există posibilitatea ca, în funcţie de dizabilitatea pentru care se solicită pensionarea pe caz de boală, medicul expert să nu fie de acord cu pensionarea pe caz de boală şi să acorde încă un răgaz pentru recuperarea persoanei, respectiv pentru prelungirea unui eventual concediu medical.