Orașul invadat de pliante agramate cu-n nou furnizor care vrea să trântească E.ON-ul : Trebuie avut grijă ce semnezi

Te-ai săturat de facturi mari la gaze mai ales pe perioada iernii? Te-ai săturat de costuri uriașe la curentul electric? Sau de încercări eșuate de a citi consumul care apare pe facturi și care poate fi descâlcit doar de ingineri? Mai nou, se presupune că ai avea de ales și ai putea să parafezi un contract cu un alt furnizor transformat în zâna cea bună a utilităților și care să reducă facturile.

 

Mii de pliante au fost împărțite prin oraș deja, lipite pe scările de bloc sau chiar pe cutiile de gaz ale celor de la E.ON. Se promit multe, de la prețuri reale și fixe, înlăturarea taxelor suplimentare până la o relație bazată pe respect între abonat și furnizorul nou.
Și totul pare mult mai simplu după ce, aceleași pliante anunță că încheierea contractului durează doar câteva minute și nu ai nevoie decât de ultima factură de energie electrică cu toate paginile, copie după cartea de identitate și … un număr de telefon al consumatorului sau al unei rude apropiate.
Aspectul ar ține mai degrabă de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) însă am cerut părerea unui specialist din cadrul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC), Botoșani.
”Un leu, dar trebuie citit acolo. Menționează că prețul de 1 leu, este pe un an de zile, este pe toată perioada contractului sau se modifică după ce nu știu ce, după nu știu cum. Și apare iar ca la bancă, niște comisioane și iese mai scump decât de la E.ON. Deci nu pliantele vorbesc, că pliantele nu spun nimic. Acolo e frumos. Când vine cu hârtia, cu contractul. Și noi persoanele fizice, cum nu știm să citim contractul 80 – 90%, trebuie avut grijă ce contract semnezi. Că te apuci pe 3 luni de zile și plătești 3 lei”, explică Ștefan Panțiru, directorul ANRSC de la Botoșani.
Recomandarea șefului de la ANRSC îndreptată spre eventualii botoșăneni ar fi aceea de a citi contractele cu maximă atenție pentru că reclama, ”mama comerțului”, în cele mai multe dintre cazuri, poate fi înșelătoare.
Materialul publicitar lipit pe toate gardurile conține și o serie de greșeli gramaticale care pare să le fi scăpat celor care s-au ocupat de redactarea lui.
Gabriela ERDIC
CITEȘTE:
 Articol cu mult sex într-o revistă creștină: Toți bărbații se comportă ca violatori și prădători sexuali față de femei FOTO
[[galerie-foto]]