Șoferii, singurii vinovați! Nici măcar o amendă în doi ani pentru gropile din drumuri care pun în pericol viața oamenilor – DOCUMENT

”A încercat să evite o groapă”, ”din cauza stării proaste a carosabilului”, ”ca urmare a unei porțiuni de drum fără asfalt”, sunt doar câteva formulări din zeci sau poate chiar sute de articole din presă referitoare la cauzele producerii unor accidente. Deși într-o mulțime de evenimente rutiere starea proastă a drumurilor reprezintă un factor determinant în producerea acestora, responsabili în final sunt doar șoferii. Iar acest lucru este confirmat chiar de către Poliția Română.

 

Asociația România fără Gropi întreabă

 

Pe 18 aprilie 2019 Lucian Redinciuc de la Asociația România fără Gropi a trimis Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) o adresă pornind de la regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.


”Participanții la trafic sunt obligați să anunțe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliție atunci când au cunoștință despre existența pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situații periculoase pentru fluența și siguranța circulației”, se arată la art.96 din respectiva ordonanță.


Ca atare, conducătorul auto a informat IGPR despre faptul că pe DJ 282 Trușești – Răuseni și pe DJ 297 Silișcani – Todireni se încalcă amintitul act normativ în sensul că sunt puse în pericol viața și integritatea corporală a participanților la trafic.


Printre problemele sesizate pe cele două căi rutiere s-au regăsit: gropi mari, denivelări, porțiuni cu asfalt lipsă, lipsa marcajelor.


”Cel mai deranjant este că drumul este în această stare de cel puțin zece ai de când parcurg acest drum aproape zilnic și tot zilnic este patrulat și de Poliția Rurală și Poliția Rutieră cu radare, care NU filmează și aceste încălcări ale legii care periclitează siguranța participanților la trafic. Oare în cât timp ajunge o ambulanță sau o mașină de pompieri de la Botoșani la Răuseni în aceste condiții în care viteza medie este undeva la 20-30 km/h?”


Lucian Redinciuc, conducător auto, în adresa trimisă IGPR.


Acesta nu a cerut Poliției Române să asfalteze așa-zisele șosele, ci doar să aplice sancțiunile prevăzute de Codul Rutier pentru nerespectarea viabilității drumurilor.


Totodată, a întrebat IGPR de ce posturile de poliție rurală de la Blândești, Sulița, Todireni, Hlipiceni, Răuseni și Albești nu aplică sancțiuni pentru ”aceste încălcări grave și repetate a legislației rutiere”?

 

Poliția răspunde


Răspunsul a venit pe 23 mai din partea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și a Serviciului Rutier și este dezarmant.


”Conform statisticii, în ultimii doi ani nu s-au aplicat amenzi pentru nerespectarea de către administratorii drumurilor publice de pe raza județului Botoșani a prevederilor art.105 din OUG 195/2002, republicată”,


IPJ Botoșani, Serviciul Rutier.


Adresa este semnată de șefii IPJ și ai Serviciului Rutier, comisarii șefi Viorel Șerbănoiu și Teodor Orhei și face referire directă și la cele două drumuri menționate în scrisoarea Asociației România fără Gropi.


Astfel, se menționează că încă de pe data de 20 august 2018 s-a emis aviz de modernizare și reabilitare a celor două drumuri, ”însă lucrările nu au început până în prezent”.

 

S-au scremut până ce nu le-au mai ajuns banii 


Respectivele căi rutiere au generat mai multe proteste din partea șoferilor, inclusiv în această primăvară.

 

Consiliul Județean Botoșani este proprietarul amintitelor șosele, care sunt administrate de Direcția Județeană de drumuri și Poduri.

 

Ar fi trebuit modernizate prin proiectul european accesat de Consiliul Județean privind drumul strategic, însă nu s-a prezentat vreo firmă la licitație întrucât între data conceperii proiectului și aceea a lucrărilor s-au scumpit prețurile, s-au mărit contribuțiile la stat, iar sumele prevăzute nu permit companiilor din domeniu nici măcar să termine investiția ”ban pe ban”.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store