Oamenii cu bani de la Botoșani, NERVOȘI pe Primărie: Taxă la gunoi de 100.000 de euro la afaceriștii mari– FOTO&VIDEO

Zeci de antreprenori de la Botoșani s-au prezentat nu tocmai joviali la întâlnirea convocată de Camera de Comerț, Agricultură și Industrie Alimentară (CCIA) Botoșani cu două teme importante: taxa de salubrizare și salariile din domeniul construcțiilor.

 

Cel trimis de Primărie pentru a fi mitraliat de afaceriștii iritați a fost Lucian Lupu, directorul de la Direcția de Impozite și Taxe Locale (DITL).

 

De fapt, despre ce este vorba?

 

Anul trecut, operatorii economici plăteau la salubrizare cantitatea efectivă de deșeuri rezultată din unitate. Anul acesta în schimb, în primă fază s-a decis ca taxa să fie calculată la suprafața punctului de lucru al operatorului. La acest calcul, fabricile cu hale de producție ajungeau la sume chiar și de 100.000 de euro pe an.

 

A doua propunere a fost de stabilire a taxei în funcție de suprafața utilă și la un preț de 1,6 lei/mp însă chiar și așa suma rezultată era una mult peste puterile operatorilor economici botoșăneni.

 

„Prima hotărâre a avut la bază un standard prin care s-a dovedit că acele cantități de gunoi trecute acolo nu bat cu realitatea. Atunci Primăria a venit cu o serie de indici de corecție pe baza unor date statistice, luându-se un eșantion pe fiecare tip de clădire. Totul este perfectibil”

Lucian Lupu, director DITL Botoșani

 

Șeful de la Taxe și Impozite avea în față mai multe acte de formule de calcul însă nu a apucat să se folosească prea mult de ele pentru că invitații au făcut rând la microfon pentru a-și face auzite nemulțumirile.

 

„1.000 de lei pe lună am plătit anul trecut la Urban Serv. Acum va fi 30.000 de lei. Vi se pare normal? Avem 30.000 mp. Noi reciclăm orice. Gunoiul menajer este foarte, foarte puțin”,

a arătat un om de afaceri botoșănean

 

A cerut cuvântul și Agnes Holcă, manager la Rolana Tex.

 

„Apropos de taxa de salubrizare, în primul rând ar trebui să precizăm că este o taxă nouă, nu a mai existat până acum, corect? Din ce am primit la firmă, există o formulă de calcul în urma căreia, Rolana, ar trebui să plătească o taxă de salubrizare în valoare de 100.000 de euro pe an. Aceasta a fost prima formulă. A doua, nu știu”,

Agnes Holcă, manager la Rolana Tex

 

- „A scăzut de 17 ori”, i-a răspuns directorul de la Taxe și Impozite

 

„Dv. vă rog frumos să îmi spuneți clar, dacă în prima formulă trebuia să plătim 100.000 de euro pe an, în a doua formulă, cât plătim? Și cum justificați dv. această cerință afară de faptul că Primăria are nevoie de bani, în condițiile în care și Rolana reciclează absolut tot? În condițiile în care deja plătesc apa dată de Dumnezeu pur și simplu pentru că există. Apa dată de Dumnezeu costă mai mult decât apa consumată de firmă. Haideți, un pic, să ne înțelegem românește”,

Agnes Holcă, manager la Rolana Tex

 

Și directorul de la Uvertura Mall a avut o nedumerire, în condițiile în care conduce un complex comercial care oferă spre închiriere spații către alți operatori economici.

 

„Cum se pot face contracte cu fiecare operator economic în parte când noi ne ocupăm propriu zis de toată această clădire?”, s-a întrebat el.

 

De asemenea, Boris Titov, directorul mall-ului a argumentat că annual sumele plătite pentru deșeurile menajere au tot crescut, în 2016 Uvertura Mall achitând 44.000 de lei, iar în 2017 o sumă de 101.497 lei.

 

Concluzia generală a oamenilor de afaceri a fost că fiecare operator economic ar trebui să plătească în funcție de cantitatea și tipul de deșeuri generate. Și nu pe suprafață.

 

Viceprimarul Cosmin Andrei, a ieșit public recent și a declarat că în martie Consiliul Local va adopta o modificare la regulamentul privind taxa de salubrizare care a fost votat în decembrie 2018.

 

DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store